Toyotin koncept mikromobilnosti FT-Me konačno je ugledao svjetlost dana pošto je obezbjedio finansiranje vlade Velike Britanije.
Toyota je predstavila koncept FT-Me ranije ove godine, a cilj mu je da bude pristupačna alternativa tradicionalnim automobilima, namijenjena podjednako mladim vozačima, porodicama i službama dostave.
Kako se Velika Britanija ubrzano približava zabrani SUS motora 2035. godine, projekat FT-Me se savršeno uklapa u nacionalne ciljeve za “zelenije” gradove, manje gužve i održivu mobilnost.
Konzorcijum koji predvodi Toyota sa kompanijama ELM Mobility, Savcor i Univerzitetom u Derbiju, testiraće performanse FT-Me u stvarnim uslovima. Ključni ciljevi uključuju poboljšanje solarnog punjenja, korištenje modularnih dijelova za lakšu reciklažu i dodavanje vozila voznim parkovima za dostavu.
Projekat FT-Me počinje testiranjem ove godine, a ograničena proizvodnja u Velikoj Britaniji planirana je za kraj 2026. godine, prije debija u salonima 2027. godine. Ovo kompaktno električno vozilo na baterije iz Toyote biće konkurent modelu Citroen Ami.
Sa manje od 2.5 metra dužine, FT-Me može da stane na polovinu standardnog parking mjesta. Klasifikovan je kao kvadricikl, pa ga vozači stariji od 14 godina na pojedinim tržištima mogu voziti, dok ručne kontrole omogućavaju korisnicima invalidskih kolica da voze bez modifikacija.
FT-Me koristi reciklirane materijale za 90 odsto niže emisije ugljenika od drugih gradskih automobila, a solarni krov dodaje 20 do 30 km dnevnog dometa kompaktnoj bateriji. Takođe, Toyota FT-Me uključuje vidljivost od 360 stepeni, integraciju pametnog telefona, solarno punjenje, ultranisku potrošnju energije i pristupačnost, prenosi “b92“.