2. Februara 2024.

Toyota Hilux opet išla kod plastičnog hirurga

Aktuelna, osma generacija pikapa Toyota Hilux proizvodi se od 2015. godine – ovo je izistinski globalni model, ali njegova glavna proizvodna baza je Toyotina fabrika na Tajlandu, dok je Australija jedno od ključnih tržišta.

Pikapovi srednje veličine tradicionalno su na vrhu liste najprodavanijih novih automobila u Australiji: prošle godine, Ford Ranger je zauzeo prvo mesto (63.356 prodatih jedinica, 33,4% više u odnosu na 2022), dok je Toyota Hilux pao na drugo mesto (61.111 jedinica , -5,1%). Do 2023. Hilux je ostao najprodavaniji na australijskom tržištu sedam godina zaredom. Treće mesto na rang listi na kraju 2023. pripalo je Isuzuu D-Max (31.202 jedinice, +28,2%).

Hilux je prošao kroz svoje prethodno sveobuhvatno ažuriranje, koje je uticalo na dizajn i tehnologiju, 2020. godine. Prošlog decembra, verzija pikapa za Evropu dobila je blagu hibridizaciju, a danas je isto najavljeno za australijski Hilux zajedno sa novim dizajnom prednjeg kraja: prednji branik je postao mišićaviji, Rešetka hladnjaka sada nema srebrne ivice, a njen gornji deo je dobio šaru u obliku saća.

Ažurirani dizajn prednjeg dela je najavljen za najpopularnije verzije Workmate, SR i SR5, dok će skupe i dekorativne verzije Rogue i GR Sport verovatno zadržati isti izgled. Najavljene unutrašnje nadogradnje uključuju bežično punjenje pametnih telefona u prednjem delu kabine i dva USB-C porta za putnike pozadi na verzijama sa duplom kabinom sa četiri vrata. Vrata prtljažnika su sada opremljena gasnim amortizerima.

MHEV u vidu 48-voltnog starter-generatora, koji pomaže motoru sa unutrašnjim sagorevanjem pri startovanju iz mesta i intenzivnom ubrzanju, dolazi u kombinaciji sa 2,8-litarskim turbodizelom (204 KS, 500 Nm), 6-stepeni automatski menjač, i to samo na verzijama SR, SR5 i Rogue sa duplom kabinom sa četvoro vrata, pošto je prostor za bateriju predviđen samo ispod zadnjeg sedišta. Tu je sistem Multi-Terrain Select, koji optimizuje karakter vožnje pikapa za različite tipove tla – dostupno je šest različitih režima.

Ostali motori su i dalje u službi – 2,7-litarski atmosferski benzinac (166 KS, 245 Nm), 2,4-litarski turbodizel (150 KS, 400 Nm) i snažnija verzija 2,8-litarski turbodizel (224 KS, 550 Nm) za verziju GR Sport.

Prodaja ažurirane Toyote Hilux u Australiji počeće u martu; cene su neznatno porasle u odnosu na automobile iz perioda pre reforme i kreću se od 26.475 do 74.310 australijskih dolara, što je otprilike između 16 i 45 hiljada evra.

Prema pisanju australijskog magazina Drive, sledeće godine Hilux će ući u svoju devetu generaciju i sroditi se sa američkim pikapom Toyota Tacoma četvrte generacije, odnosno postaće veći, skuplji i čvršći.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare