Japanski proizvođač automobila Toyota kaže da je njihova baterija za električne automobile revolucionarna i planira da je komercijalizuje do 2027. godine
Svi veliki proizvođači električnih automobila se trude da unaprede elemente kao što je baterija, koji su glavni ograničavajući faktori novih modela. Uprkos velikom napretku većina baterija za električne automobile i dalje zahteva planiranje dužih putovanja prema dostupnim punjačima.
Toyota tvrdi da je tome kraj, jer je ova kompanija razvila svoju solid state bateriju koja bi mogla da iz korena promeni električne automobile. Njihov razvoj išao je u cilju smanjivanja dimenzija baterije, cene proizvodnje i težine, a najnoviji podaci pokazuju revolucionarne rezultate na ovom polju.
Prvi čovek divizije za razvoj baterija kompanije Toyota izjavio je danas da proces pojednostavljivanja proizvodnog procesa materijala baterije koji bi trebao da smanji cenu nove tehnologije proizvodnje, piše FT.
“I za naše baterije sa tečnim i čvrstim elektrolitima, cilj nam je da značajno promenimo situaciju u kojoj su trenutne baterije prevelike, teške i skupe”, rekao je Keiji Kaita, predsednik Toyota istraživačkog i razvojnog centra za ugljeničnu neutralnost. “Što se tiče potencijala, nastojaćemo da sve ove faktore prepolovimo.”
Najveći svetski proizvođač automobila po prodaji je iznenadio investitore prošlog meseca sa planovima da komercijalizuje svoju tehnologiju baterija sa čvrstim elektrolitima u električnim vozilima najranije do 2027. Pored toga, Toyota takođe radi na razvoju nove tehnologije baterija sa kompanijom Panasonic.
Solid-state baterije
Baterije sa čvrstim elektrolitima (solid-state) su već dugo najavljivane od strane stručnjaka iz industrije kao tehnologija koja najviše obećava, kada su u pitanju baterije električnih automobila. Konkretni problemi koji treba da budu rešeni su autonomija, kapacitet, vreme punjenja i rizik od zapaljenja. One zamenjuju tečni elektrolit čvrstim i koriste metalni litijum na anodi umesto grafita, koji je trenutni standard u litijum-jonskim baterijama.
Problem je u tome što je ova tehnologija danas i dalje skupa i teška za proizvodnju, što primorava proizvođače automobila da odlože njeno lansiranje i fokusiraju svoje napore na razvoj litijum-jonskih baterija na bazi tečnih elektrolita.
U utorak, Kaita je rekao da je kompanija otkrila načine za rešavanje problema sa izdržljivošću od pre oko tri godine i da sada ima dovoljno samopouzdanja da masovno proizvodi baterije sa čvrstim elektrolitima u električnim vozilima za četiri do pet godina.
Domet od 1.200 km i punjenje za 10 minuta
Toyota tvrdi da je napravila “tehnološki proboj” da bi rešila probleme sa izdržljivošću i “rešenje za potrebne materijale” koje bi omogućilo da solid-state baterija električnih automobila obezbedi domet od 1.200 km i vreme punjenja od 10 minuta ili manje.
Smanjenjem broja procesa potrebnih za proizvodnju materijala za baterije, cena čvrstih baterija mogla bi da se spusti na slične ili jeftinije nivoe od litijum-jonskih baterija koje koriste tečne elektrolite, dodao je on
Ovo bi moglo da promeni električne automobile u korenu
Za kompaniju Toyotu, koja je sporija od svojih rivala u predstavljanju električnih vozila, nakon izuzetnog starta sa hibridima, analitičari kažu da bi baterije sa čvrstim elektrolitima mogle da u potpunosti promene stanje na tržištu i omoguće im da stignu kompaniju Tesla.
Akcije japanskog proizvođača Toyota su porasle za 13 odsto otkako su objavljeni ovi planovi. Međutim, Hiroki Nakajima, njen glavni tehnološki direktor, upozorio je da kompanija ne vidi nužno tehnologiju kao „krajnje rešenje“ za izazove sa baterijama.
“Takođe ima prostora za poboljšanja za baterije sa tečnim elektrolitima”, rekao je Nakajima. “Suština takmičenja oko baterija za električna vozila će na kraju biti dodata vrednost automobilu kao proizvodu i koliko možemo da kontrolišemo ukupnu zapreminu baterija i koliko efikasno možemo da ih koristimo.”
Benchmark.rs