Japan važi za zemlju iz koje dolazi veliki broj automobilskih brendova koji su popularni na ovim prostorima.
Neki modeli koje smo ranije znali kao pouzdane i rado ih pominjali, danas su gotovo zaboravljeni, a da se ta napravda ispravi, pobrinule su se kolege iz “Jutarnjeg”. Ovo je lista pet “Japanaca” koji su bili originalni u svoje vreme, a pišite u komentaru i koji bi još trebalo da se nađe na listi, a nema ga.
1. Mazda MX-6
Cela MX priča, koju danas već čine i električni automobili, od koje se neki sećaju izumrlog MX-3 (i naravno stare Miate), došla je upravo od ovog coupea iz 1990-ih. U pitanju je automobil koji je dolazio sa 2,5-litarskim “šestakom” i izdržao čak dve generacije.
2. Toyota MR2 Spyder
Postoji razlog zašto brendovi često ne slušaju entuzijaste. Oni traže lagan auto, sa motorom na sreidni i ograničenom, ali dovoljnom snagom. Međutim, kada sve to dobiju – onda ga ne kupuju, i upravo to se dogodilo sa ovim modelom. Mali kabrio koji je bio udoban, ali dovoljno čvrst da možete uživati u vožnji, do “stotke” je stizao za manje od 7 sekundi, ali tržište jednostavno nije bilo fer prema njemu.
3. Mitsubishi Starion
Mitsubishi je sa Starionom mogao da započne veliku priču, ali ona nije zahvatila širu javnost. Nije sasvim jasno zašto, jer je njegov 2,6-litarski četvorocilindarski turbobenzinski motor koji je proizvodio približno 200 KS, pratila estetika koja oduzima dah. Vrlo moderan klinasti dizajn u kombinaciji sa prednjim svetlima koja mogu da se uvlače, učinio ga je vrlo poželjnim sportskim automobilom.
4. Nissan Cube
Nissan je probao nove stvari sa ovim modelom u Evropi, ali ideja o premeštanju “kei-cara” sa merama i specifikacijama u Europi jednostavno nije prošla. Istina, bio je ovo zanimljiv automobil za one koji traže impresivnu modularnost i udobnost bez odustajanja od originalnog dizajna, zaboravljajući na dosadu koja je oduvek bila povezana sa imidžom monovolumena.
5. Subaru SVX
Coupe limuzina s 3,3-litarskim motorom koji isporučuje 230 KS trebalo bi da ostane zapamćena. Ipak, ovaj Subaru u tome nije uspeo, i postao je samo još jedan od zaboravljenih japanskih automobila. SVX je imao atraktivan imidž, a sa njim ste mogli i da pređete dosta kilometara bez problema. Kao “trešnjicu na šlagu”, imao je kabinu čijo je kvalitet izrade bio znatno iznad proseka.
B92.