4. Januara 2023.

Top-10 najskupljih automobila u 2022: Zajedno vrijede 230 miliona evra!

Zamislite aukciju na kojoj je početna ponuda 50 miliona evra. Šta mislite da se prodaje? Palata? Van Gogovo remek-delo? Faberžeovo jaje optočeno dijamantima?

Ne, ova cifra je bila početna ponuda za 67-godišnji Mercedes koji, da bude još zanimljivije, nije stajao u muzeju ili garaži, već je često vožen. Početna ponuda bila je daleko od konačne cene i stari Mercedes je na kraju prodat za neverovatnih 135 miliona evra.

Pogledajte 10 najskupljih automobila prodatih na aukcijama širom sveta prošle godine:

10. Ferrari 375 America Vignale 1954. (7 miliona evra)

9. Ferrari 500 TRC Spider iz 1957. (7,23 miliona evra)

8. Hispano-Suiza H6C “Tulipwood” Torpedo iz 1924. (8,58 miliona evra)

7. Ferrari 250 GT SWB Competizione iz 1960. (8,77 miliona evra)

6. Mercedes-Benz 540 K Spezial iz 1937. (9,15 miliona evra)

5. Bugatti Type 57SC Atalante iz 1937. (9,6 miliona evra)

4. Talbot-Lago T150-C-SS Goutte d'Eau iz 1937. (12,4 miliona evra)

3. Ferrari 2003-GA F1 Šumaherov bolid iz 2003. (14,3 miliona evra)

2. Ferrari 410 Sport Spider iz 1955. (20,34 miliona evra)

1. Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe iz 1955. (135 miliona evra)

Ovaj automobil je toliko redak i dragocen da se mislilo da ga Mercedes nikada neće prodati. Međutim, na bogatu mušteriju nisu dugo čekali.

Zanimljivo je da automobil nije stajao ispod staklenog zvona – Mercedes ga je često vozio na “Gudvud festivalu brzine” i po trkačkoj stazi.

Automobil je koštao 135 miliona evra i jedan je od dva prototipa koje je razvio šef trkačkog tima Mercedesa, Rudi Ulenhaut, na osnovu modela W196 Grand Prix sa kojim je legendarni Fanđo osvojio dva svetska šampionata.

Bilo je predviđeno da se takmiči u drumskim trkama kao što je Carrera PanAmericana, ali nakon katastrofe u Le Manu 1955. i kasnijeg povlačenja Mercedesa iz motosporta, nijedan automobil nikada nije učestvovao u trkama.

Umesto toga, Ulenhaut ga je vozio na posao svaki dan.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare