Pre otprilike godinu i po, Mark Zakerberg je napravio veliki zaokret sa svojom kompanijom. Facebook je postao Meta, a fokus je prebačen na metaverzum, odnosno virtuelni svet koji bi u nekoj budućnosti trebalo da postane važan deo naših života. Umjesto da ljudi komuniciraju i druže se uživo, Zakerberg veruje da će nam takva grupna druženja zameniti virtuelna druženja avatara.
Osvajanje tog tržišta, smatraju u Meti, neće biti sprint, nego maraton i veruju da će se plodovi investicije u metaverzum videti tek krajem decenije. U tome su kako izgleda u pravu, jer njihovo odeljenje za metaverzum za sada samo beleži velike gubitke, dok Metin virtuelni svet nije privukao previše korisnika, a i oni čiji se avatari druže u njemu nisu baš oduševljeni.
Da nema nekog interesa za virtuelnim svetom pokazalo je i nedavno istraživanje Piper Sandlera u SAD-u. U istraživanju, koje je sprovedeno tokom februara, učestvovalo je 5600 tinejdžera, a zanimljivo je da skoro trećina njih (29 procenata) već poseduje VR uređaj. Ali od onih koji posjeduju takve naočare, odnosno uređaj za virtuelnu realnost, samo četiri odsto njih ga koristi svakodnevno, odnosno 14 odsto njih koriste ga najmanje jednom nedeljno.
To su prilično porazne brojke za ovo tržište i najbolje pokazuju kako trenutno ne postoji neki atraktivan i zabavan sadržaj koji bi ljude privukao da provode više vremena u metaverzumu. Osim ako se ne pojavi neka aplikacija koja će privući milione, ne bi trebalo očekivati neku navalu na postojeće uređaje, a samo sedam procenata ispitanih kaže da su zainteresovani za kupovinu uređaja za virtuelnu realnost.
Iz Piper Sandlera kažu da podaci o slaboj upotrebi uređaja pokazuju da je VR tržište još u svojim ranim danima, a ti uređaji ne mogu da se ni uporede po svojoj važnosti s pametnim telefonima koje mladi ne ispuštaju iz ruku.
Iako na ovo tržište uskoro ulazi i Apple, teško je očekivati da će se situacija promeniti jer bi cena njihovog prvog AR/VR uređaja trebalo da iznosi oko 3000 dolara, tako da potražnja za njim sigurno neće biti velika.