Dakle, umesto otvaranja aplikacije i pritiska na taster za pretragu, kada dodirnete vidžet automatski se prebacujete na TikTokov ekran pretrage. To vam štedi najviše pet sekundi, ali ukazuje na to da platforma sve više ulaže u svoj status pretraživača.
Članovi generacije Z su istakli za Mashable da koriste TikTok kako bi pronašli recepte, preporuke za putovanja i vežbe.
TikTok je nagovestio svoju želju da bude prepoznat kao pretraživač, preko reklame koja je emitovana u Velikoj Britaniji ranije ove godine, a koja je imala slogan “Search it with TikTok”. A sada, sa tišim lansiranjem, TikTok direktno konkuriše Google vidžetu za pretraživanje.
Naglasak TikToka na pretrazi dolazi nakon što je Prabakar Ragavan iz Googlea, viši potpredsednik zadužen za Google pretragu, objavio da je studija koju je kompanija sprovela prošlog leta pokazala da 40% osoba starosti od 18 do 24 godine u SAD-u koristi TikTok ili Instagram za pretragu mesta za ručanje umesto Google pretrage.
TikTok je takođe mesto gde ljudi traže vesti. Anketa, koju je prošlog leta sproveo Ofcom, otkrila je da je TikTok bio najbrže rastući izvor vesti među odraslima u Velikoj Britaniji.
Međutim, istraživanje koje je prošle godine sproveo News Guard otkrilo je da TikTokova pretraga skoro 20 posto vremena sugeriše dezinformacije. Da bi bio shvaćen ozbiljno kao pretraživač, TikTok mora da reši problem raširenih dezinformacija.