Ako testiranje ove deonice donese željene rezultate, očekuje se 5.000 km elektrifikovanih saobraćajnih traka do 2030. i 9.000 km do 2035. godine.
U Francuskoj je prvi put postavljena testna deonica auto-puta sa induktivnim punjenjem, godinu dana kasnije od planiranog. Radi se o deonici autoputa A10 dugoj dva kilometra, koja povezuje Pariz i Orlean.
U januaru su počeli radovi na postavljanju induktivnih ploča koje će napajati baterije vozila dok se kreću putem. Za funkcionisanje ovog sistema, električna vozila moraju biti opremljena induktivnim prijemnikom, slično kao kod bežičnog punjenja mobilnih telefona.
Svako vozilo će imati kalem koja prima energiju iz kalema ugrađenog u put, a tokom testnog perioda proveravaće se kompatibilnost i efikasnost punjenja.
U okviru testiranja, različite vrste vozila – automobili, kombiji, kamioni i autobusi – koristiće ovu tehnologiju, a više vozila će moći istovremeno da se puni na istoj deonici.
Radovi će biti završeni u aprilu 2025, prema informacijama kompanije Electreon, koja je 2023. godine dobila ugovor za implementaciju izraelske tehnologije.
B92.