8. Marta 2023.

Test: Volvo V60 Cross Country

• Tekst – Armen Derbogosijan; Izvor – Auto Magazin; Foto – Auto Magazin

Popularni SUV talas polako, ali sigurno preplavljuje (ili je već preplavio?) tržište, i mnogi proizvođači menjaju izgled svoje game u skladu sa potražnjom.

Volvo ima čvrst kurs kada je XC linija u pitanju, ali ne želi da se odrekne ni onoga po čemu je postao poznat – porodičnih karavana.

Kako je, paralelno sa digitalnom revolucijom, postao aktivan i pokret povratka prirodi, sve je više porodica koje vikendom odlaze van gradova i zabavu traže van asfalta.

Šta vam je potrebno za jedan takav izlet? Dobra oprema za boravak u prirodi, šator, bicikl ili skije ukoliko je zima i, svakako – adekvatan prevoz.

Pod tim prevozom podrazumevamo vozilo koje ima dovoljno prostora da se smesti kabasta oprema, zatim da ima pogon na sve točkove i, naravno, nešto povišen klirens kako bi se moglo bezbedno skrenuti sa utabanih asfaltnih saobraćajnica.

Ako svemu pomenutom dodamo i dozu luksuza dobijamo – Volvo V60 Cross Country.

Automobil sa testa jeste veliki, ali ne i toliko veliki da svakodnevna upotreba u gradu postane noćna mora.

U odnosu na regularni V60, verzija sa amblemom CC je povišena za 60 milimetara.

To ne samo da obećava bezbedan prelazak preko visokih ivičnjaka, već i prelaz preko najvećeg broja poljskih puteva, pa i manjih potoka.

Pogon na sve točkove je deo standardnog paketa za “kros kantri”, a tu je i kontrola spuštanja na nizbrdicama koja može da bude vrlo korisna opcija ako silazite niz mokru livadu ili blatnjav planinski put.

Nešto mekše podešeno oslanjanje ima benefite, naročito, na domaćim putevima. Neravnine upija dosta dobro uprkos velikim točkovima od 19 inča.

Pozicija sedenja je nešto viša u odnosu na sedan i klasični karavan, iako je daleko od uspravnog SUV položaja.

Negativna strana kompromisa primećuje se u oštrijim krivinama gde je naginjanje primetnije, ali je ponovo to blaže nego što biste imali kod vožnje nekog terenskog automobila.

Sve u svemu, pravi balans koji je potreban za komforan porodični život.

Prtljažnik: 658/1441 l

U testiranom modelu nalazio se “laki hibridni” dizel motor zapremine dva litra.

Snaga motora sa unutrašnjim sagorevanjem je nešto tik ispod 200 KS (197 da budemo precizni), dok elektromotor koji pomaže dizelu ima snagu od 10 kilovata.

Uprkos masi od preko 1800 kilograma (sa vozačem) snage ima u izobilju i oštra ubrzanja nisu nemoguća misija.

U par navrata uhvatili smo automatski menjač kako drema, ali generalno svoj zadatak obavlja kvalitetno i lepo prati ponašanje noge na gasu.

Prosečna potrošnja prema navodima fabrike kreće se od 4,7 do 6,2 litra u zavisnosti od standarda koji je primenjen.

Nama se ovoga puta zalomilo da test vožnju obavljamo uglavnom po gradu i po beogradskom saobraćajno haosu.

U ovakvim uslovima beležili smo gradski prosek koji je iznosio oko osam, do osam i po litara na 100 kilometara. Svaki izlazak na otvoreni put drastično je obarao potrošnju.

Čak i najveći pobornici bekstva iz grada imaju potrebu da napoje energijom svoje elektronske igračke.

Volvo se potrudio da ovaj model opremi sa dva USB tip A priključka koja se nalaze sakrivena ispod naslona za ruku i dva dodatna USB-C priključka za brzo punjenje koji se nalaze na zadnjoj strani centralne konzole.

Za one sa telefonima koji imaju mogućnost bežičnog punjenja tu je i odgovarajući punjač koji se nalazi uz ručicu menjača i može se sakriti rolo pokrivačem.

Generalno, interijer je već dobro poznat. Prate ga minimalistički švedski dizejnerski izraz koji podrazumeva malo nepotrebnih linija i dobru ergonomiju.

Za razliku od crnih enterijera koje smo uglavnom viđali na test primercima, ovoga puta uvoznik nam je ponudio nešto drugačije.

Drveni umeci i kožna sedišta konjak braon boje deluju kao pravo osveženje.

Jedino nam je bilo malo čudno što su sedišta pokretana mehanički u pravcu napred-nazad, a elektronski kada je u pitanju visina.

Uz to elektronska je bila i mogućnost podešavanja položaja i čvrstoće lumbalne potrope za leđa.

Deo za sedenje je zaista dugačak i pruža savršenu potporu butinama pri dužim vožanjama. Oni višeg stasa imaju i mogućnost produženja sedišta.

Pozadi ima mesta za tri odrasle osobe, ali centralni tunel je prilično visok i može da zasmeta prilikom višečasovnih vožnji.

Kakva je budućnost “kros kantri” verzije modela V60? Pa iznenadićete se, ali izvesnija je od klasične karavanske varijante.

Na većini relevantnih tržišta (SAD na prvom mestu), CC verzija je prodavanija od običnog karavana.

Kakva je situacija sa konkurencijom? Sigurno najpoznatiji konkurent ovog automobila dolazi iz Audija.

Pogađate, reč je o modelu A4 Allroad. Na pojedinim tržištima dostupan je i Mercedesov model E klase u varijanti All-Terrain Wagon, ali je reč o prilično skupljem vozilu.

Kao jeftinija alternativa nameće se Subaru sa svojim modelom Outback i na kraju kao najpristupačniji tu su Škodini Superb i Octavia u svojim Scout verzijama.

Svaki od ovih automobila ima svoju priču i svoje kupce, a zajednički imenilac im je da su se njihovi vlasnici zasitili gradske vreve i da im je potrebno više čistog vazduha.

Početna, akcijska cena ove verzije V60 CC sa dizel motorom iznosi 47.101 evro. Prilično ozbiljna suma i sasvim je realno očekivati da će se domaći kupci radije odlučivati za alternativu u vidu nekog SUV-a.

Sa druge strane, to znači da će ovaj automobil biti prava egzotika na našim putevima i u tome će potencijalni vlasnici umeti da uživaju.

Za sva čula

Da biste se u potpunosti prepustili u uživanju tokom vožnje, tu je moćni audio sistem koji potpisuje firma Bowers & Wilkins.

Volvo već ima dugu saradnju sa ovom kompanijom, a njihovi proizvodi su trenutno među najboljim audio sistemima koje možete naći na tržištu.

“Auto magazin” je nova edicija najstarijeg automobilskog časopisa u Srbiji.

Volvo V60CC PRO B4D AWD AT8: Tehnički podaci

Motor: zapremina 1969 ccm, snaga 145 kW (197 KS) pri 4000 o/min, obrtni moment 420 Nm pri 1750 o/min, maksimalna snaga elektromotora 10 kW, obrtni moment elektromotora 40 Nm, menjač automatski 8 brzina, pogon na svim točkovima

Dimenzije: D/Š/V 4761/1850/1431 mm, masa 1757 kg, međuos. rastojanje 2872 mm, rezervoar 60 litara, prtljažnik 658/1441 l, pneumatici 235/40 R19

Performanse: maks. brzina 180 km/h (elektronski ograničena), 0-100 km/h 7,9 s, prosečna potrošnja (fabrički) 4,7 l/100 km, emisija CO2 125 g/km

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare