26. Oktobra 2024.

Test tempomata i drugih sistema: Najgore prošao jedan kineski automobil

Euro NCAP je poznat po tome što ocenjuje bezbednost vozila, a sada su uveli zvezdice i za razne sisteme pomoći vozaču, kao što je tempomat i dr.

Maksimalan broj zvezdica koje je moguće dobiti na ovom testu je četiri, a Euro NCAP je na test stavio pet novih automobila.

Ovi testovi se inače temelje na dva stuba: kompetencija kada je u pitanju pomoć vozačima i bezbednosne funkcije (Safety Backup). Sada, iz Euro NCAP dodali su još nekoliko stvari na koje obraćaju pažnju.

Dva modela su se posebno istakla: Mercedes-Benz C klase i BMW i5. Kako se navodi, ova vozila dobila su ocenu “veoma dobar” jer njihovi sistemi pružaju dovoljno asistencije i preuzimaju veliki deo posla, dok vozač lako može ponovo da preuzme sve kontrole.

Dalje, VW ID.7 i Volvo EC40 dobili su ocenu “dobar”, i navodi se da oba idu fino, ali da im “fale neke prefinjene funkcije i gola brzina” koje nude BMW i Mercedes-Benz.

Na poslednjem mestu, sa ocenom “ne preporučuje se”, nalazi se kineski automobil BYD ATTO 3 sa svojom “Intelligent Adaptive Cruise” kontrolom. Sistem, ističe se, nije prepoznavao saobraćajne znake kako treba, ali minimum standarda nije uspeo da ispuni posebno u delu koji se tiče bezbednosti.

Prilikom kritične situacije, automobil nije odreagovao kako treba kada je u pitanju adaptivni tempomat u slučaju kad je nailazio na vozilo koje miruje, a sistem asistencije nije ništa preduzeo čak ni kada sam vozač nije reagovao.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare