19. Novembra 2025.

Teslini robotaksiji sudaraju se duplo češće od Waymovih

Tesla od ovoga ljeta provodi testiranje svoje usluge autonomnog prevoza putnika u Austinu (američka savezna država Teksas), a dosad su, od pokretanja pilot programa, prijavili ukupno sedam nesreća u kojima su učestvovala njihova vozila. Posljednji izvještaji o tri nova sudara povećali su ukupan broj incidenata, izazivajući zabrinutost oko sigurnosti sistema autonomne vožnje.

Uprkos bezbjednosnim mjerama

Naime, nezgode se događaju uprkos tome što vozila saobraćaju geografski ograničenim područjem te imaju ljudske kontrolore na suvozačkom sjedalu za cijelo vrijeme vožnje. Program, koji je započeo s radom krajem juna, uključuje flotu od manje od dvadeset Modela Y opremljenih najnovijim softverom.​ Teksaški zakon i dalje nalaže prisutnost ljudskog bezbjednosnog operatera u vozilu koji može preuzeti kontrolu u slučaju nužde pomoću prekidača za isključivanje, prenosi Bug.hr.

Ovi incidenti prijavljeni su američkoj Nacionalnoj upravi za bezbjednost u saobraćaju (NHTSA) u skladu s regulatornim zahtjevima, koji od proizvođača traže izvještavanje o sudarima vozila s naprednim sistemima za pomoć vozaču. Obaveza izvještavanja za Teslu je nastupila nakon što je firma premjestila ljudskog nadzornika s vozačkog na suvozačevo sjedište, čime je usluga klasifickovana kao viši nivo autonomije. Izvještaji uključuju sudare nezavisno od toga jesu li ih izazvala sama autonomna vozila ili neko drugi.

Gore od konkurencije, ali i ljudi

Od sedam prijavljenih incidenata, tri su se dogodila u julu, prvom mjesecu rada robotaksija, a još četiri su zabilježena do septembru. Incidenti su uključivali sudare s drugim automobilima, nepomičnim objektima te jednim SUV-om, a rezultirali su imovinskom štetom te u jednom slučaju lakšim povredama. Iako su izvještaji podneseni regulatorima, iz Tesle su redigovali ključne detalje o okolnostima sudara, pozivajući se na povjerljive poslovne informacije – pa nije poznato ko je za sudare bio kriv.

Stručnjaci ističu da je Teslina stopa nezgoda u ovom programu otprilike dvostruko viša (po prijeđenoj kilometraži) od one kod konkurentske firme Waymo. Događa se to Tesli čak i uz prisutnost ljudskih supervizora, koji su možda spriječili još veći broj incidenata. Kritike Tesli usmjerene su i na činjenicu da se nezgode događaju uprkos ograničenim uslovima rada, poput vožnje samo danju i tokom povoljnih vremenskih uslova.​

Broj nezgoda izvan je prosjeka i u poređenju s ljudskim vozačima. Oni doživljavaju sudare u prosjeku jednom svakih 1,12 miliona prijeđenih kilometara, bili krivi ili ne, a Tesla Robotaxi bilježi ih za sada prosječno jednom na svakih 480.000 prijeđenih kilometara, pa bi to svakome trebalo biti zabrinjavajuće – piše tako čak i Tesli vrlo sklon portal Electrek.

Nezavisne.com

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare