Vlasnici Teslinih vozila prijavljuju da njihova vozila prolaze kroz crveno svetlo na semaforima.
Ovo je izazvalo ozbiljnu zabrinutost za bezbednost, kako među drugim vlasnicima Teslinih automobila, tako i u široj javnosti. Naime, FSD sistem koji je “krivac” za nezaustavljanje, još uvek je u razvojnoj fazi i nije dostigao punu autonomiju, iako proizvođač tvrdi drugačije.
Vozači Tesli podelili su svoja iskustva na društvenim mrežama, uključujući platforme Reddit i X. Jedan korisnik je opisao situaciju u kojoj je morao ručno da zaustavi vozilo kako bi sprečio prolazak kroz crveno svetlo, izrazivši nadu da je Tesla svesna opasnog nivoa na kom se softver trenutno nalazi.
Drugi vozač je prijavio slične probleme pri brzinama manjim od 50 km/h, što je dovelo do gubitka poverenja u sistem. Više je vlasnika čak dokumentovalo ovaj problem video-snimcima, prikazujući Teslu kako prolazi kroz crveno.
Ovi izveštaji posebno zabrinjavaju s obzirom na to da je Teslin FSD softver već pod istragom američkih saveznih vlasti zbog potencijalne umešanosti u saobraćajne nezgode, od kojih su neke bile fatalne.
Nacionalna uprava za bezbednost drumskog saobraćaja (NHTSA) sprovodi istragu o Teslinim sistemima za pomoć vozaču, uključujući Autopilot i FSD, nakon niza sudara. Istraga je otkrila da vozači često ne obraćaju pažnju tokom korišćenja Autopilota, što dovodi do nesreća kada ne uspeju pravovremeno da raguju.
Tesla se suočila sa kritikama i zbog marketinga FSD sistema, koji neki smatraju zavaravajućim. Termin “Potpuno samostalna vožnja” sugeriše nivo autonomije koji sistem još ne poseduje, s obzirom na to da se od vozača i dalje zahteva da ostanu pripravni i spremni da preuzmu kontrolu u svakom trenutku.
Na putevima, FSD softver trenutno koristi otprilike 500.000 vlasnika Teslinih vozila, što je nešto više od jedne petine svih Tesli u upotrebi danas. Većina tih vlasnika platila je 8.000 dolara ili više za ovu dodatnu opciju.
Foto: Tesla
Izvor: B92