2. Novembra 2025.

Teslin samovozeći taksi nastavlja da bude učesnik u sudarima

Ilon Mask je nedavno izjavio da će Teslin samovozeći taksi krenuti sa proizvodnjom u drugom tromesečju sledeće godine, ali kako stvari za sada stoje, moraće da uklone dosta mana dok se to ne desi. Prema najnovijem izveštaju američke Nacionalne administracije za bezbednost saobraćaja (NHTSA), Teslina autonomna vozila, popularno nazvana „Robotaxi“, nastavila su da učestvuju u saobraćajnim incidentima na ulicama Ostina u Teksasu, uprkos prisustvu „nadzornika bezbednosti“ koji su, navodno, sprečili nepoznat broj potencijalnih sudara.

U skladu sa takozvanim opštim pravilnikom (Standing General Order – SGO), proizvođači automobila dužni su da u roku od pet dana prijave sve udesе u koje su uključeni njihovi sistemi autonomne vožnje (ADS) i napredne asistencije vozaču (ADAS).

Dugi niz godina Tesla je prijavljivala samo incidente vezane za tehnologiju ADAS-a, budući da su i Autopilot i Full Self-Driving (FSD) formalno klasifikovani kao sistemi drugog nivoa autonomije, što znači da vozač mora ostati aktivno uključen u vožnju. Međutim, nakon što je kompanija u Ostinu lansirala uslugu Robotaxija, gde se nadzornik više ne nalazi za volanom, već na mestu suvozača, Tesla je po prvi put počela da prijavljuje sudare u okviru kategorije ADS-a.

Samo u prvom mesecu rada, u julu, zabeležena su tri udesa Teslinih Robotaxija u Ostinu. Najnovija nezgoda, prema izveštaju NHTSA, dogodila se na parkingu i uključivala je sudar sa „nepokretnim objektom“, što je rezultiralo materijalnom štetom.

Kao i u većini slučajeva, Tesla je iskoristila mogućnost obimnog retuširanja izveštaja, pa javnosti nije dostupno mnogo detalja o samim okolnostima udesa. Ovo je praksa koju kritičari više puta optuju da narušava transparentnost u poređenju s konkurentima poput Wayma ili Cruisea.


Ipak, tokom nedavnog razgovora o poslovnim rezultatima, predstavnici američke firme su otkrili prve konkretne podatke o autonomnom programu. Kompanija je potvrdila da je flota Robotaxijevih vozila prevalila oko 250.000 milja (oko 400.000 kilometara) od lansiranja krajem juna, što znači da se trenutno beleži jedan udes na svakih približno 62.500 milja (100.000 kilometara).

Važno je napomenuti da se svaki primerak Robotaxija i dalje nadgleda od strane „bezbednosnog operatera“, osobe sa fizičkim prekidačem kojom može trenutno zaustaviti automobil u slučaju opasnosti. Međutim, ne postoji javno dostupna statistika o tome koliko puta su ti nadzornici morali da intervenišu i tako spreče potencijalne udesе.

Za poređenje, Waymo, glavni konkurent Tesle u oblasti autonomnih taksija, do danas je prijavio 1.267 nezgoda, ali uz više od 125 miliona pređenih milja (200 miliona kilometara) u potpuno samostalnom režimu vožnje, bez ikakvog vozača ili nadzornika u vozilu. To odgovara proseku od jednog udesa na svakih 98.600 milja (157.760 kilometara), što ukazuje da Teslina tehnologija trenutno pokazuje manju pouzdanost, uprkos ljudskom nadzoru.


Ostaje da se vidi kako će Tesla odgovoriti na ove nalaze i da li će javno objaviti dodatne podatke o performansama i bezbednosti svojih vozila. Za sada, nezgode iz Ostina bacaju senku na ambiciozne planove Ilona Maska da u bliskoj budućnosti u potpunosti ukloni vozača iz Teslinih vozila.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare