Počnimo sa profitom: Kako izveštava The Street, kompanija Tesla je zaradila više novca nego Ford i GM zajedno. Tesla je prošle godine ostvario profit od 12,6 milijardi dolara, u poređenju sa 9,9 milijardi dolara GM-a i gubitkom Forda od 2 milijarde dolara.
Protekla godina nije bila najbolja za Teslu, barem u smislu publiciteta – akcije su padale, Ilon Mask je bio tema raznih članaka, uključujući tužbe u vezi sa bezbednošću ili tekstove o rivalima koji počinju da isporučuju svoja električna vozila.
Ovo je navelo neke ljude da se zapitaju da li se Teslino zlatno doba bliži kraju. To je prilično neverovatno dostignuće za kompaniju koja čak nije ni aktivna u nekim većim sektorima automobilskog tržišta.
Ne prodaje automobile sa SUS motorima ili hibridima, nema kompaktne ili potkompaktne modele, a električni kamionet Cybertruck još nije dočekao serijsku proizvodnju.
Teslin prihod u 2022. bio je 81,5 milijardi dolara, dok je GM prihodovao 157 milijardi dolara, a Ford 158,1 milijardu dolara. Što nas dovodi do još jedne fiskalne činjenice o Tesli. Govorimo o zaradi po automobilu.
Izveštaj Nikkei Asia kaže da je kompanija Tesla prošle godine zaradila pet puta više po automobilu od Toyote. Između aprila i decembra američki proizvođač zarađivao je u proseku 12,6 miliona jena (9.618 dolara) po automobilu, a Toyota samo 240.000 jena (1.832 dolara) po vozilu, navodi Nikkei.
Deo krivice za ovo pripisuje se poskupljenju materijala, što je pogodilo sve proizvođače automobila, ali je posebno uticalo na Toyotu, prenosi AutoBlog.