Kako navodi Rojters, izvršni direktor Tesle Ilon Mask zalagao se za baterije izrađene od litijum gvožđe-fosfata (LFP), čijom proizvodnjom dominiraju kineski dobavljači koji grade fabrike baterija u SAD, što predstavlja izazov zbog političkih tenzija između SAD i Kine.
Udarne vesti
“PLAN B IM JE DA POBIJU SRBE” Vučić otkrio šta je šiptarska demokratija!
“NEZADOVOLJSTVO SRBA DOSTIŽE VRHUNAC” Vučić: Situacija na KiM teška
STABILAN RAST PLATA I PENZIJA Do kraja 2025. godine, prosečna zarada biće 1.050 evra
Tesla trenutno nabavlja LFP baterije od kineske kompanije Kontemporeri Amperek, koja nema fabriku u Sjedinjenim Državama, a agencija navodi da je Teslin južnokorejski dobavljač LG Solušn najavio otvaranje fabrike za proizvodnju LFP baterija u Arizoni u SAD. Iz Tesle, najvećeg svetskog proizvođača električnih automobila, saopšteno je da će koristiti LFP baterije za teške električne kamione ”kratkog dometa”, kao i za vozila koja se nazivaju ”polulakim”.
MOŽDA VAS ZANIMA
- Toyota se oprašta od vodonika?
- Protok bez zaustavljanja: Hrvatska od 2024. uvodi novi sistem naplate putarine
- Naoružajte se strpljenjem, očekuju se gužve na putevima
- Za praznike pojačana kontrola saobraćaja – posebno brzine
Iz Tesle kažu da će uskoro koristiti LFP baterije i u svojim vozilima srednje veličine, Model 3 i Model I, ali nije precizirano kada će se sa tim početi. Rojters navodi da Tesla trenutno koristi baterije na bazi nikla za većinu svojih vozila Model 3 i Model I, koja se prodaju u SAD.
Mask i drugi zagovornici LFP-a naveli su obilje i niže cene gvožđa kao ključni faktor koji nadmašuje nedostatke koji su kočili korišćenje LFP ćelija na globalnom nivou.
Navodi se da su takve baterije veće i teže, i da generalno drže manje energije od ćelija na bazi nikla, što im daje kraći domet, a dodaje se da LFP ćelije takođe nude manji rizik od požara od ćelija na bazi nikla.