Tesla Cybertruck, nekada slavljen kao budućnost električnih pikapova, poslednjih meseci nailazi na ozbiljne prepreke. Uprkos godinama najava i preko milion rezervacija, stvarna prodaja daleko je ispod očekivanja. Od kraja 2023. godine je isporučeno svega oko 50 hiljada jedinica, što je naravno dosta manje nego što se očekivalo.
Pored slabe prodaje, vozilo prati i niz problema. Prijave o otpadanju karoserijskih panela tokom vožnje, povlačenja vozila, pa čak i zabrane prodaje zbog bezbednosnih problema, sve to narušava reputaciju koju čak ni Tesla nije uspela da ispegla marketinškim trikovima. Dodatni udarac zadala je i tiha obustava obećanog dodatnog produživača dometa koji se montira u sanduk, što je funkcija koju su mnogi unapred planirali da koriste.

U pokušaju da poveća neočekivano loše prodajne rezultate, američki proizvođač vozila je konačno predstavio bazni model sa pogonom na zadnje točkove. Ova verzija je prvi put najavljena još 2019. godine kada je Cybertruck otkriven, ali tek sada stiže u ruke kupaca.
Međutim, postoji jedan problem, a to je da nije ni blizu toliko jeftin kao što je obećano. Tesla je u početku tvrdila da će osnovni Cybertruck koštati manje od 40 hiljada dolara. Prošle godine bio je naveden za oko 61 hiljadu „zelembaća“, ali nikada nije ušao u proizvodnju. Cena mu je danas 71.985 najmanjih zelenih novčanica, uključujući troškove isporuke. To je samo deset hiljada američkih dolara manje od verzije sa dva motora i pogonom na sva četiri točka, što ga čini značajno slabijim za gotovo sličnu cenu.
Ipak, za one koji su čekali „pristupačniji“ način da uđu u Cybertruckov svet, ovo bi mogla biti šansa koju su čekali — ako mogu da se odreknu luksuza i dodatnih funkcija.
Tesla još uvek nije otkrila tačno koliku snagu ima ova verzija, ali tvrdi da ubrzava iz mirovanja do 100 km/h za 6,2 sekunde. To je 2,1 sekundu sporije od modela s dva motora i pogonom na sve točkove, i čak 3,6 sekundi sporije od vrhunskog modela nazvanog Cyberbeast koji košta preko 100 hiljada dolara.
Ipak, nije sve tako crno. RWD Cybertruck poseduje mehaničku blokadu zadnjeg diferencijala, a uz to nudi i najveću autonomiju od svih verzija Cybertrucka u iznosu od 563 kilometra. Radi poređenja, AWD verzija pruža maksimalni domet od 523 km, a Cyberbeast osam kilometara manje.
Jedan od razloga za veći domet su manji točkovi. Dok AWD Cybertruck dolazi sa standardnim 20-inčnim felnama, RWD nudi 18-inčne sa ogromnim gumama. Ako želite one standardne 20-inčne felne sa terenskim gumama i poznatim aerodinamičnim poklopcima, moraćete da doplatite 3.500 dolara, a domet sa jednim punjenjem baterije tada pada na 533 km.
Ali to nije sve. Za početak, prostor za prtljag je nešto manji, smanjen za oko 28 litara u poređenju sa naprednijim verzijama. Nije velika stvar za većinu, ali može biti bitno ako vam je skladišni prostor važan. Takođe, verzija Long Range ne dolazi sa zadnjim putničkim ekranom od 9,4 inča, koji donosi dodatnu dozu luksuza i zabave za putnike na zadnjim sedištima.
Automatski pokrivač prtljažnika takođe nije dostupan kod osnovnog modela. Što se tiče udobnosti, prednja platnena sedišta su grejana, ali nisu ventilisana, što može biti značajno u toplijim krajevima. Na kraju, audio sistem je pojednostavljen, sa vrhunskog sistema od petnaest zvučnika spušten je na samo sedam — i dalje solidno, ali ne baš na nivou na koji su neki ljubitelji Tesle navikli.
Na kraju dana, Cybertruck i dalje košta značajno više nego Ford F-150 Lightning i Rivian R1T, a Ilon Mask svakako nije omiljen „preko bare“ zbog odluke da se posveti promociji politike Donalda Trampa. Čini nam se da je ovaj pikap kamionet osuđen na neuspeh, što će mnogi dočekati kao odličnu vest, ali ne sumnjamo da postoje i oni „posebni ljudi“ koji će biti razočarani…
AutoRepublika