Novi problemi za Teslin FSD sistem
FSD Beta sistem može da izazove opasnost u određenim situacijama koje bi mogle dozvoliti da “vozilo prekorači ograničenje brzine ili vozi kroz raskrsnice na nezakonit ili nepredvidiv način”. Tako se povećava rizik od sudara, navodi se u izveštaju o opozivu na veb stranici Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na autoputevima u SAD-u.
FSD Beta sistem takođe može imati problema da adekvatno reaguje „na promene postavljenih ograničenja brzine“, navodi se u obaveštenju.
Grupa pogođenih vozila uključuje brojne Tesline automobile. Model S i Model X koji su proizvedeni od 2016. godine. Model 3 proizveden 2017.godine i Model Y proizveden 2020.godine.
Izvršni direktor Elon Musk i Teslini fanovi su se usprotivili korišćenju termina „opoziv“ za bezbednosne nedostatke ili probleme koji se mogu rešiti ažuriranjem softvera koje se obavlja bežično. Musk je na Twitter-u napisao: „Reč ’opoziv’ za bežično ažuriranje softvera je potpuno pogrešan!“
Tesla omogućuje hiljadama vozača da isprobaju nove i nedovršene funkcije pomoći vozaču na javnim putevima u SAD preko FSD Beta programa. Tehnologija ne čini Tesla EV autonomnim, niti bezbednim za vožnju bez čoveka za volanom koji je spreman da zakoči ili upravlja u bilo kom trenutku.
Troškovi za FSD softver iznose 15.000 dolara
Samo vlasnici Tesle koji imaju ugrađen premium FSD sistem za pomoć vozaču u svojim automobilima mogu se pridružiti FSD Beta programu. Ta opcija sada košta 15.000 dolara unapred ili 199 dolara mesečno u SAD.
FSD Beta se najbolje može opisati kao mnoštvo novih funkcija koje još nisu u potpunosti funkcionalne. Glavna atrakcija je „automatsko upravljanje na gradskim ulicama. Ta opcija omogućuje vozilu da se kreće po složenim urbanim sredinama automatski, iako poseduje manje nedostatke.
Tesla nikada nije otkrila koliko ljudi kupuje ili se pretplati na premium FSD program. U poslednjem pozivu o zaradi kompanije, Elon Musk je rekao: „Od sada smo primenili Full Self-Driving Beta za gradske ulice za otprilike 400.000 kupaca u Severnoj Americi. Ovo je ogromna prekretnica za autonomiju. FSD Beta je jedini način na koji svaki korisnik zaista može da testira najnoviju autonomiju koju pokreće veštačka inteligencija.
Prema komunikacijama između NHTSA i Tesle, sistem predstavlja nešto mnogo jednostavnije: „funkciju podrške vozaču nivoa 2 SAE koja može pružiti podršku za upravljanje i kočenje/ubrzanje vozaču pod određenim operativnim ograničenjima.
U izveštaju o bezbednosnom opozivu se navodi: „Vozač je odgovoran za rad vozila kad god je funkcija uključena. Vožač mora stalno da nadgleda funkciju i interveniše (upravlja, koči ili ubrzava) po potrebi da bi se održao bezbedan rad vozila.