Mask je već ponudio tehnologiju svoje kompanije u junu prošle godine, ali tada niko nije odgovorio.
Ilon Mask se oglasio na platformi X ove nedelje i ponovio da je Tesla spreman da licencira svoje napredne tehnologije za pomoć vozaču, kao što je softver za takozvanu potpuno autonomnu vožnju (FSD), drugim proizvođačima automobila.
Mask je već ponudio tehnologiju svoje kompanije u junu prošle godine, ali tada niko nije odgovorio, a kompanija je potvrdila da još nije sklopila nikakve ugovore o licenciranju sa drugim kompanijama.
Ovog puta Mask se oglasio kako bi odgovorio na par postova sa naloga @WholeMarsBlog X u kojima se tvrdi da će Tesla imati koristi od budućnosti u kojoj se “svaki automobil samostalno vozi” sugerišući da Tesla treba da licencira FSD tehnologiju.
Mask je ispod ovih objava napisao da bi “(Kompanija) Tesla rado sklopila takve poslove”.
Iako Mask zaista veruje da bi drugi veliki proizvođači mogli da kupe njegovu tehnologiju, nije teško razumeti zašto su drugi izvršni direktori verovatno veoma nevoljni da naprave takav potez, piše Jutarnji.
Softver je već postao veliki generator novca za proizvođače automobila, a većina njih već radi na sopstvenoj (polu)autonomnoj tehnologiji vožnje.
Iako je Teslin autopilot najpopularniji sistem, mnogi drugi proizvođači ne zaostaju mnogo za njim. Na tehničkom nivou, Tesla opisuje svoj sistem kao sistem za pomoć vozaču nivoa 2+, dok BMW i Mercedes imaju sisteme nivoa 3 koji mogu omogućiti kupcima da skrenu pogled sa puta pod određenim okolnostima.
U međuvremenu, drugi, kao što su Volkswagen, Hyundai i Rimac, rade na autonomnoj tehnologiji nivoa 4 za robotaksije koje planiraju da komercijalizuju u bliskoj budućnosti.
Nisu superiorni
Činjenica je da kada je u pitanju bezbednost, Teslini samovozeći sistemi ne prednjače. U testu 14 naprednih sistema za pomoć vozaču (ADAS), američki IIHS ocenio je Tesline sisteme za potpuno samostalno upravljanje i autopilot kao “loše”.
Iako je IIHS jednako loše ocenio devet sistema drugih proizvođača automobila, neki sistemi su dobili bolje ocene. GM-ov Super Cruise i Nissanov ProPilot Assist dobili su “marginalnu” ocenu, a Lexusov Teammate sistem je dobio ocenu “prihvatljivo”.
Međutim, organizacija nije smatrala nijedan od ovih sistema “dobrim”.
Iako Teslini sistemi rade samo pomoću kamera, što ih čini jeftinijim za implementaciju od sistema koji koriste radar, LiDAR ili oboje, odluka proizvođača automobila da ne koristi takve senzore naišla je na široke kritike stručnjaka za autonomnu vožnju.
Međutim, Tesla i njen izvršni direktor su oduševljeni nedavnim ažuriranjem FSD sistema. Mask tvrdi da je najnovija verzija tehnologije “zapanjujuća” i insistira da svi vlasnici Tesle treba da dobiju besplatnu probnu verziju za korišćenje sistema.