Kompanija Tesla se do sada teško prolazila na javnim tenderima u pojedinim vladinim i vojnim institucijama u Kini zbog, kako su nadležni naveli, rizika od špijunaže i ugrožavanja bezbednosti podataka.
Vlasti u kineskoj provinciji Đangsu uvrstile su Model Y na listu “odobrenih vozila” u državnim službama. Tesla je prvi strani proizvođač automobila koji je dobio licencu u provinciji Đangsu, navodi Paper.cn.
Model Y se proizvodi u Šangaju i košta 249.900 juana (34.377 dolara), prema katalogu državnih nabavki.
Uvrštavanje u katalog signalizira državnim organima i javnim preduzećima da ga mogu koristiti kao službeno vozilo, napominje agencija dpa.
Ovaj potez je naišao na kritike, ali su vlasti naglasile da je dozvola izdata za Teslin Model Y koji se proizvodi u Kini. Označen je kao automobil domaće proizvodnje, dodaju.
Kompanija Tesla se do sada teško prolazila na javnim tenderima u pojedinim vladinim i vojnim institucijama u Kini zbog, kako su nadležni naveli, rizika od špijunaže i ugrožavanja bezbednosti podataka.
U aprilu su ova ograničenja ukinuta, što se poklopilo sa posetom Ilona Maska Pekingu i sastankom sa premijerom Li Ćijangom.
Li Ćijang je tokom sastanka istakao Teslu kao model uspešne američko-kineske saradnje.
Uključivanje Tesle u državnu nabavku odražava podršku Kine razvoju inteligentnih umreženih vozila, bez obzira na lokaciju proizvodnje, rekao je Sun Sjaohong, generalni sekretar automobilskog odeljenja Kineske privredne komore za uvoz i izvoz mašina i elektronskih proizvoda.
Teslu su takođe pogodile visoke carine koje su uvele SAD i Evropska unija na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini.
Brisel je privremeno uveo carine u rasponu od 17 do 38 odsto, prihvatajući Teslin “razumni” zahtev da mu se u završnoj fazi postupka obračuna posebna carinska stopa.
B92.