To je bilo dovoljno da američki model pobedi na uporednom testu odrađenom u Norveškoj, usput postavivši novi rekord.
Električna limuzina firme Ilona Maska nadmašila je 28 drugih elektromobila u okviru testa koji je organizovao norveški automobilski medij Motor.no.
Teslin model je izgubio samo 16,4 odsto nominalnog WLTP dometa koji iznosi 634 kilometra i bio je jedino vozilo koje je probilo barijere od 450 odnosno 500 kilometara. Prethodni rekord je iznosio 521 kilometar, a postavio ga je 2021. Tesla Model 3 Long Range.
Kod većine vozila testiranih ove godine, realan domet u hladnim vremenskim uslovima je pao za 20 do 30 osto u odnosu na njihove WLTP rejtinge. Primera radi, autonomija Mercedes-Benza EQE se „skratila“ za 33,39 odsto na 409 kilometara, u poređenju s WLTP vrednošću koja iznosi 614 kilometara.
U testu je ukupno učestvovalo 29 električnih vozila, tako da je on bio najmasovniji do sada. Vožnja je obavljena između norveške prestonice, Osla, i Hjerkina, na ruti dugačkoj 365 kilometara u jednom smeru.
Mimo Tesla Modela S, vozila koja su demonstrirala najmanja odstupanja od nominalnog dometa bila su Maxus Euniq 6 (-10,45 odsto), MG Marvel R (-16,76 odsto), MG 5 (-17,63 odsto), Kia EV6 GT (-17,69 odsto) i Tesla Model X Plaid (-18,23 odsto).
Svi ostali su imali gubitak autonomije veći od 20 odsto, s tim što se najveći „minus“ odnosio na Toyotu bZ4X, koji je iznosio -35,79 odsto). Vredno je pomena da su neka vozila dostigla najvišu nadmorsku visinu na testnoj ruti, gde su temperature pale na -19 stepeni Celzijusa.
Motor.no je testirao raznovrsan miks električnih modela, uključujući kineske primerke koji su u prodaji u Norveškoj, kao što su Nio ET7, BYD Han, Hongqi E-HS9, Voyah Free, JAC e-JS4, BYD Atto 3…
Izvor: B92