Dosadašnji rezultati automobilskih kompanija za 2023, pokazuju da Tesla dominira evropskim EV tržištem, model Y najprodavaniji automobil u svim kategorijama
Električni SUV uspeo je da zbaci sa trona čak i automobile koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem kao što su Dacia Sandero i Volkswagen T-Roc kako bi zauzeo prvo mesto, piše TheNextWeb. To je dovelo do situacije da kompanija Tesla dominira evropskim EV tržištem, jer je njen model Y bio najprodavaniji evropski automobil po svim kategorijama u prvoj polovini ove godine.
Kompanija Ilona Maska je tako prodala 138.814 Modela Y svog električnog vozila (EV) između januara i juna ove godine, što je skoro duplo više u istom periodu prethodne godine. Tesla je, osim toga, zauzela i drugo mesto sa svojom limuzinom – Modelom 3.
Volvo XC40, Volkswagen ID.4 i Volkswahen ID.3 zauzeli su treće, četvrto i peto mesto, pokazuju podaci britanske kompanije JATO Dynamics, specijalizovane za praćenje i pružanje podataka o automobilskoj industriji.
U odnosu na isti period prošle godine, tržišni udeo kompanije Tesla porastao je tako za 1,3 procentna poena, odnosno sa 1,53 na 2,82 posto. To predstavlja najveći porast među 116 evropskih automobilskih brendova.
Tesla je od januara agresivno počela da snižava cene u Evropi, ali i drugim svetskim tržištima, uključujući tu Kinu i SAD, što je izgleda bez sumnje povećalo isporuke. Vlasnik ove kompanije, kontroverzni milijarder Ilon Mask, u aprilu je najavio da će Tesla dati prioritet „masovnoj proizvodnji nad profitom“, u pokušaju da podstakne tražnju i pokori konkurenciju. Prema polugodišnjim rezultatima, izgleda da njegova taktika izgleda funkcioniše.
U Velikoj Britaniji je, na primer, kompanija smanjila cene za čak osam hiljada funti, dok je u Nemačkoj najveće sniženje iznosilo 9.100 evra.
Povećanje dostupnosti automobila nakon početka lokalne proizvodnje u Nemačkoj, ali naravno i smanjenje cena objašnjava rast kompanije, komentariše Felipe Munjoz, analitičar iz JATO Dynamics.
Dok Tesla dominira evropskim EV, drugi brendovi se bore među sobom
S druge strane, ostali brendovi imali su takođe svoja pomeranja na tržištu. Fiat 500e popeo se na šesto mesto na rang listi, ostavaljući iza sebe svog direktnog konkurenta u kategoriji gradskih automobila Dacia Spring. Ovaj automobil zauzima deseto mesto među najprodavanijim evropskim električnim vozilima.
Dok na primer, Reno Twingo EV i Zoe nisu ušli čak ni u top 20.
Kada je u pitanju rangiranje brendova za mesec jun, Tesla je i ovde prva sa udelom od 13,1 posto, što predstavlja povećanje od 0,7 procenta u odnosu na maj ove godine. Volkswagen ide odmah za ovom kompanijom, ali sa udelom ispod 10 procenta, odnosno 8,5 odsto, ali i to predstavlja povećanje u odnosu na maj.
Trećeplasirani u ovoj kategoriji je BMW sa 7,9 procenta udela, koji je u prednosti u odnosu na Mercedes-Benz sa 7,4. Konačno, ostatak družine koji je ušao u top sedam brendova su Volvo na petom mestu koji beleži pad na 6,2 procenta sa prethodnih 6,5, dok su šesto i sedmo mesto zauzeli Audi i Peugeot sa 5,3 odnosno 4,7 odsto.
Dok Tesla dominira evropskim EV tržištem, Volkswagen grupa u koju spadaju VW, Audi i Skoda vode u kategoriji „automobilske grupe“ sa 19,9 posto tržišnog udela. S druge strane, Stellantis, odnosno krovna organizacija za Fiat, Peugeot, Alfa Romeo i još dosta drugih zauzela je drugo mesto u ovoj kategoriji sa 14,3 procenta, dok je Tesla blizu trećeg mesta. Sa trenutnim rastom Tesla tržišnog udela, ne bi iznenadilo da ova pojedinačna kompanija pobedi „automobilske grupe“ u budućnosti.
Izvor: Benchmark