Tesla je negirala odgovornost za nesreću
Tesla je dobila tužbu koja se odnosila na nesreću u kojoj je učestvovao Model S 2019.godine. Porota državnog suda u Kaliforniji utvrdila je da softver za pomoć vozaču nije kriv za sudar. Vozač je tom prilikom zadobio povrede vilice, zuba i oštećenje nerava. Justine Hsu je tužila Teslu 2020. godine. Njen električni automobil skrenuo u ulicu u Los Anđelesu dok je autopilot bio aktivan. Ona je tražila više od 3 miliona dolara odštete, navodeći greške u softveru i dizajnu Teslinih vazdušnih jastuka.
Kompanija je tvrdila da je Justine koristila autopilot u ulici u gradu, praksu na koju kompanija upozorava u korisničkom priručniku za softver. Sud nije odobrio odštetu i naveo je da proizvođač automobila nije namerno propustio da otkrije činjenice o Autopilotu. Prema izveštajima, ovo je prvo suđenje koje uključuje režim pomoći vozaču. Iako rezultat neće biti „pravno obavezujući u drugim slučajevima“, očekuje se da će informisati ljude kako će se advokati baviti budućim incidentima koji uključuju tu tehnologiju.
Malo je verovatno da će rezultat ovog slučaja olakšati ispitivanje sa kojim se Tesla već suočava u vezi sa sa autopilotom i softverom „Full Self-Driving“. Početkom godine, kompanija je potvrdila da je američko Ministarstvo pravde zatražilo dokumente vezane za te funkcije. Kompanija je takođe pod istragom američke Nacionalne administracije za bezbednost na autoputevima zbog sudara autopilota u kojem su učestvovala i vozila hitne pomoći.