Kinesko tržište savitljivih telefona beleži snažan rast, sa 2,63 miliona isporuka u trećem kvartalu i Huawei-em kao apsolutnim liderom
Kinesko tržište savitljivih telefona ponovo se zagreva. IDC navodi da je u trećem kvartalu 2025. isporučeno 2,63 miliona savitljivih modela, što predstavlja zdrav rast od 17,8% u odnosu na prošlu godinu. Od januara do septembra, ukupne isporuke su dostigle 7,62 miliona uređaja, uz međugodišnji rast od 14,3%. IDC procenjuje da će do kraja godine broj stići do gotovo 10 miliona, što jasno pokazuje da savitljivi telefoni više nisu prolazni trend, već postaju standard.
Huawei i dalje dominira, držeći skoro 70% celog tržišta. Istovremeno je postao prvi kineski brend koji je ukupno isporučio više od 15 miliona savitljivih uređaja. Ključ uspeha nalazi se u snažnim performansama i hrabrom dizajnerskom pristupu, poput tri-fold i wide-fold modela, koji su postavili nove standarde u ovoj kategoriji.
Savitljivi telefoni postaju glavna reč na kineskom tržištu
Honor zauzima drugo mesto sa udelom od 11,2%, pre svega zbog popularnosti modela Magic V5 i Magic V Flip. Magic V5 je posebno privukao pažnju kao jedan od najtanjih savitljivih telefona do sada i doprineo Honor-ovom rastu popularnosti. Vivo je treći sa 5% tržišta, a njegova serija X Fold5 našla je pravi balans između cene, performansi i jednostavne povezanosti sa Apple ekosistemom, što ga čini jedinstvenim u ponudi.
OPPO se drži odmah iza sa Find N5 serijom, prvim savitljivim telefonom sa čipom potpuno ravnim sa vodećim flagship modelima. Samsung se takođe vratio među prvih pet sa Galaxy Z Fold7, koji je dobio pohvale za tanji dizajn i bolju završnu obradu.
IDC navodi da su savitljivi telefoni značajno sazreli. Deblji profili i osetljivi mehanizmi šarki koji su ranije brinuli korisnike sada su uglavnom prošlost. Kamere su poboljšane, baterije traju duže, a konstrukcija postaje izdržljivija. Veliki ekran ostaje glavna prednost, bilo da je reč o gledanju sadržaja, radu ili jednostavnom skrolovanju. Sada su to telefoni spremni za svakodnevnu upotrebu, a za deo kupaca i statusni simbol.
Novi formati poput tri-fold i wide-fold modela dodatno unose raznolikost i daju proizvođačima nove načine da se istaknu. Kako proizvodnja postaje jeftinija, a popravke jednostavnije, IDC očekuje da će savitljivi telefoni biti ključni pokretač inovacija u narednim godinama. Nastavi li tržište ovim tempom, savitljivi modeli bi uskoro mogli postati definicija vrhunskog telefona u Kini, prenosi Gizmochina.
Benchmark.rs