Restartovanje telefona može ukazivati na različite probleme i ne mora nužno značiti da je on hakovan. Ipak, ukoliko vam se ovako nešto dešava, to može biti razlog za uzbunu, pa je uvek bolje da podatke “skinete” na eksterni nosač, a zatim pokušate i da ustanovite u čemu je problem.
Bagovanje telefona, a naročito njegovo proizvoljno restartovanje je veoma iritantno, posebno ukoliko on odluči da je idealno vreme za tako nešto baš u sred važnog telefonskog razgovora ili pisanja poruke. Iako ovakvo “ponašanje” pametnog telefona ne mora uvek ukazivati na to da je on zaražen nekim virusom, nije na odmet da ustanovite o čemu se ipak radi. Naravno, prva stvar koju bi trebalo da uradite jeste da sa telefona “povučete” sve podatke na eksterni hard disk, memorijsku karticu ili USB-memoriju, kako se jednog jutra ne biste samo probudili i shvatili da su svi podaci izgubljeni.
Koji su najčešći razlozi koji dovode do proizvoljnog restartovanja telefona?
Greške u aplikacijama
Neoptimizovane aplikacije ili konflikt nekoliko istovremeno pokrenutih programa mogu biti jedan od razloga zbog kojih se telefon restartuje s vremena na vreme. Savremeni telefoni o ovakvim problemima svoje korisnike obaveštataju i sami, pa ukoliko niste sigurni koja aplikacija izaziva problem, tu informaciju možete pronaći u podešavanjima.
Ukoliko na vašem uređaju ovakva dijagnostika rada mobilnih aplikacija ipak ne postoji, najlakše ćete krivca pronaći tako što jednu po jednu aplikaciju brišete sa telefona. Kada problem nestane, lako ćete vratiti sve druge programe koje ste obrisali bez potrebe.
Prepuna memorija
Memorija savremenih telefona je dovoljno velika, ali i pored toga brojni korisnici kubure sa prostorom za skladištenje podataka. Najveći problem definitivno predstavljaju video-snimci i fotografije, koji “pojedu” i do 80 procenata raspoloživog memorijskog kapaciteta.
Prepuna memorija neretko dovodi do “bagovanja”, odnosno usporavanja rada telefona, a na kraju krajeva i do njegovog restartovanja. Na ovaj način telefon kao da vam govori da je sada poslednji trenutak da ga rasteretite i sadržaj prebacite na eksterne memorijske nosače.
Softverska greška
Nestabilna internet konekcija prilikom ažuriranja softvera može dovesti do grešaka u obnovljenoj verziji operativnog sistema, a samim tim i do neadekvatnog i nestabilnog rada smartfona. Ukoliko sumnjate da se upravo to dogodilo i vašem telefonu, uvek možete ući u podešavanja i proveriti sistemske parametre, odnosno dostupnost ažuriranja softvera.
Ukoliko ni to ne pomogne, a telefon nastavi da se gasi i uključuje iznova i iznova, preporučuje se nasilno restartovanje uređaja, odnosno hard reset. Ali, budite oprezni, prilikom ovakvog restartovanja telefona svi podaci uskladišteni na njemu zauvek nestaju bez traga!
Neispravna baterija
Usled dugogodišnjeg korišćenja, baterija na telefonu polako “propada”, a kao posledica se javlja i njen nestabilan rad i povremeno restartovanje telefona. Na taj način uređaj signalizira da je došlo vreme da se ili zameni baterija, ili kompletan uređaj. Kako ko voli.
Moderni mobilni telefoni imaju opciju provere “zdravlja” baterije. Ovaj pokazatelj govori koliko je akumulator potrošen (ali ne u datom trenutku, već generalno), koliko mu je još preostalo ukupnog kapaciteta i da li postoje problemi u njegovom radu.
Hardverski problemi
Fizička oštećenja telefona koja nastaju usled padova, udaraca ili, primera radi, ulaska vlage u kućište uređaja takođe mogu biti neki od razloga za njegovo restartovanje. Ukoliko je upravo ovo slučaj sa vašim uređajem, najbolje bi bilo da rešavanje ovih problema prepustite stručnim licima.
Na taj način ne samo da možete spasiti telefon, već i preduprediti ozbiljnije probleme, budući da nije isključeno da usled pada ili vlage može doći i do kratkog spoja. Kako ne biste nagađali i prolongirali problem, odlazak kod servisera zaista jeste najbolje rešenje. Ukoliko on proceni da je problem veći nego što izgleda, uvek je bolje kupiti novi uređaj.