Ovo je slučaj Australije, zatim Švajcarske, između ostalih. Ali ta tema je takođe na stolu i u Sjedinjenim Američkim Državama. Posebno u Teksasu, koji je upravo doneo odluku u ovom pravcu, koja će stupiti na snagu od 1. septembra.
Greg Abot, guverner ove američke savezne države, stoga je upravo odobrio novi zakon kojim će se vlasnici električnih automobila obavezati da plaćaju godišnji porez od 200 dolara, koji će biti prikupljan u trenutku obnove registracije i biće dodatak na postojeću naknadu od 200 „zelembaća“ za sva vozila.
Tu je i porez od 0,20 dolara po galonu goriva, i ovaj namet će ići u državnu kasu namenjenu finansiranju puteva. Teri Kanales, jedan od predstavnika države, ukazuje da je „važno osigurati da ljudi plaćaju svoj pošten deo i da imamo adekvatna sredstva za očuvanje i održavanje naših autoputeva u budućnosti“ .
Ova mera bi trebalo da donese mnogo manje od poreza u odnosu na porez na naftu (38 miliona prema 3,8 milijardi), ali pojedinačni udeo je veći; prema EPA i Federalnoj upravi za puteve, vozači termičkih vozila plaćaju u proseku porez u ekvivalentu 130 dolara. Jasno se čini da bi porez na osnovu broja pređenih kilometara bio prikladniji.
AutoRepublika