11. Marta 2023.

TECH REVIEW – DualSense Edge – paprena prednost

Mi smo se s njim družili posljednjih tjedana i testirali ga na igrama brojnih žanrova kako bismo provjerili hoće li nam zaista pružiti prednost u igri. Da je odmah jasno da se radi o elitnoj verziji kontrolera vidljivo je i iz samog pakiranja koje dolazi s lijepom ekskluzivnom torbicom u bijeloj boji u kojoj se nalaze kontroler i razni dodaci za njega. Uz pleteni kabel od 2.8 metara dolazi i konektor kojim možete zaključati kabel za kontroler te dva seta alternativnih kapica analognih stickova (ili palica odnosno gljiva po domaćem) različitih visina koji svojom teksturom i izgledom podsjećaju na one s DualShocka 3. Paket dodataka zaokružuju dva seta stražnjih tipkala u obliku isturenih “kupolica” ili prianjajućih “pedalica”.

KOMPAKTNO Ovako to izgleda kada sve spremite na predviđeno mjesto. Izuzev kabla – on je spojen u PlayStation 5 i više se ne vadi van.

Oznaka za kvalitetu

Od prvog otvaranja DualSense Edge odiše kvalitetom i premium osjećajem. Taj osjećaj ima i svoju cijenu

Sami kontroler DualSense Edge dolazi u lijepoj crno-bijeloj shemi sličnoj klasičnom DualSenseu uz nekoliko preinaka – touchpad je sada crne boje kao i D-pad te tipkala s desne strane. Još jedan dodatak s prednje strane kontrolera su funkcijske tipke putem kojih možete promijeniti spremljene profile dok se sa stražnje strane nalaze utori za postavljanje dodatnih tipkala te slider pomoću kojeg možete birati između tri različite razine otpora stražnjih triggera, odnosno R2 i L2. Edge je i ponešto teži od običnog DualSensea koji mu daje onaj kvalitetni premium osjećaj, no nije cigla zbog kojeg će vam se umoriti ruke. Jedna od glavnih prednosti kontrolera Edge je mogućnost dodavanja dvije ekstra tipke koje možete programirati da služe kao duplikati nekih drugih tipki. Primjera radi mapirali smo stražnju desnu tipku da se ponaša kao tipkalo krug. Igrajući multiplayer Call of Dutyja: Modern Warfare II, uvijek smo imali dojam da presporo ulazimo u ležeću poziciju. Taj nedostatak smo vrlo brzo anulirali koristeći stražnje tipkalo što nam je izuzetno povećalo mobilnost i mogućnosti preživljavanja. Igrajući The Last of Us Part I, dodatno tipkalo postalo nam je idealno za brzo ulaženje u šuljanje jer nam je jedan prst uvijek bio na toj stražnjoj tipki. U Dead Space Remakeu stražnja tipkala koristili smo i za alternativnu paljbu – iako, sad kad već razmišljamo, mogli smo i stomp mapirati na jednu od stražnjih tipkala pa bi ga zapravo i više koristili.

No, nisu samo fizički dodaci razlog Edgeove prednosti nad običnim DualSenseom već i mogućnost softverske manipulacije određenim aspektima kontrolera. Tu ponajviše mislimo na mogućnost podešavanja krivulje responzivnosti analoga – odnosno koliko ga trebate pomaknuti prije nego registrira input. Također, možete postavljati deadzone za analogne stickove ali i triggere. Ako vam se ne da raditi sve od nule možete iskoristiti neke od postojećih presetova odnosno već postojećih profila. Ako igrate više od jedne igre onda je svakako odlična mogućnost funkcijskih tipki kojima možete u tren oka promijenite profil – sigurno nećete koristiti isti profil za COD i Dead Space. Funkcijskim tipkama također možete regulirati glasnoću slušalica te balans između igre i party chata, no ta funkcija pokazala nam se nebitnom budući da smo to navikli raditi preko Sonyjevih 3D Pulsica.

POZNATI DIZAJN DualSense Edge ne odmiče se previše od prepoznatljivog dizajna DualSensea te su s prednje strane novitet funkcijske tipke ispod analognih stickova

Paprena prednost

Dva seta analognih stickova, dva seta različitih stražnji tipki i slider za otpor u triggerima pobrinut će se da Edge potpuno prilagodite svojim potrebama

Pričali smo o svim prednostima Edgea, no jedan poprilično veliki nedostatak je slabašna baterija koja izdrži otprilike tri, tri i pol sata igranja. Znali su to i iz Sonyja stoga su ubacili onaj fini pleteni kabel od skoro tri metra, no ako vam je bežično igranje bitno, onda se s Edgeom nećete usrećiti u dužim seansama. Jednako tako, DualSense Edge možete kupiti po izuzetno paprenoj cijeni od 240 eura odnosno 1800 kuna. Podsjećamo, to je gotova polovica cijene ganc nove digitalne verzije PlayStationa 5. Kad se sve zbroji i oduzme, DualSense Edge je odličan kontroler kojeg uživamo koristiti te koji zaista nudi nove mogućnosti vlasnicima PlayStationa na koje su pisijaši i Xboxaši odavno naučeni. Svakako bi ga bilo puno lakše preporučiti da je i cijena nešto niža. Ovako to možemo učiniti samo za najveće zaljubljenike u PlayStation ili kompetitivno konzolaško igranje.

Recenzentski primjerak kontrolera DualSense Edge omogućio je PlayStation Hrvatska

JUŽNA STRANA Na vrhu se nalazi slider koji regulira otpor triggera, a na poleđini su dva utora za stražnja tipkala. Označeni su RB i LB tako da se ne zeznete.