Češka Tatra je predstavila najnoviju verziju modela Phoenix. Serija kamiona namenjena je kako za civilnu, tako i za vojnu upotrebu u najtežim uslovima. Uz komponente DAF-a, vozilo je značajno modernizovano.
Serijska proizvodnja novog modela Phoenix počela je ove jeseni, a prvi primerci su već isporučeni kupcima. Prema informacijama iz Tatre, razvoj nove generacije modela Phoenix započeo je 2022. godine. Kao i kod prethodnih generacija, ovaj pogon na sve točkove oslanja se na karakterističnu Tatrinu šasiju cevne konstrukcije. Kabine, motori i menjači isporučuju dugogodišnji partneri poput DAF-a, ZF-a i Allisona.
Novi Tatra Phoenix koristi DAF-ovu XDC kabinu (serija Construction). Ova kabina pruža bolju preglednost i aerodinamički je optimizovana u cilju što manje potrošnje goriva. Dostupne su brojne moderne opcije komfora, dodatne opreme i dizajnerskih elemenata. Kabina se nudi u kratkoj (dnevnoj) verziji, kao i u produženoj verziji, sa ili bez visokog krova, sa jednim ili dva ležaja. Digitalna instrument tabla sa poboljšanom ergonomijom i pojednostavljenim komandama olakšava posao vozaču. Kabina je opremljena i novim sedištima.
Serija Phoenix se i dalje oslanja na provereni Tatrin šasijski sistem sa centralnim ramom, u kom su smeštena pogonska vratila i diferencijali. Vozilo se odlikuje nezavisnim, vazdušno oslonjenim fleksibilnim poluosovinama, što je jedinstveno u segmentu teških kamiona sa pogonom na svim točkovima.
Tatra ističe prednosti ovog koncepta, uključujući značajno smanjenje vibracija u poređenju sa vozilima sa krutim osovinama, veću brzinu u terenskim uslovima, visoku stabilnost u vožnji, duži vek trajanja, jednostavniju montažu nadogradnji zahvaljujući kombinaciji centralnog rama i zavarenog pomoćnog rama, niže težište i veću nosivost.
Za kamione nove generacije biće ponuđene konfiguracije šasije 4×4, 6×6, 8×8 i 8×6, dok će četvoroosovinska verzija u konfiguraciji 1+3 takođe biti dostupna. Takođe, višeoosovinske verzije sa proizvoljnim brojem upravljačkih i pogonskih zadnjih osovina biće dostupne kao rešenja prilagođena potrebama kupaca, naglašavaju iz Tatre.
Nova generacija modela Phoenix opremljena je Paccar motorima serija MX-11 (300/330 kW) i MX-13 (315, 355 ili 390 kW). Standardno će se ugrađivati automatski menjač ZF Traxon, dok će kao opcija biti dostupan i Allisonov potpuno automatski menjač. Manuelni menjači kod Tatre sada su i zvanično stvar prošlosti.
Uz nove kabine stižu i najnoviji DAF-ovi asistenti u vožnji: adaptivni tempomat i sistem za automatsko kočenje, Corner-View (opciono), kamere umesto retrovizora (opciono), sistem za upozorenje pri napuštanju trake (LDWS) i sistem za kontrolu pritiska u gumama (TPMS).
magazinauto.com