Kineski proizvođač električnih automobila Nio i njihovi električni automobili sa prostranim zadnjim sedištima i kratkim trajanjem punjenja kroz zamenu baterija i dalje privlače taksi kompanije. Taxi Stockholm je već potpisao ugovor sa Niom. Sada se Cabonline takođe pridružuje saradnji sa Niom i nudi svojim vozačima model Nio ET7.
– Sa Cabolineom, hiljadama taksista dajemo priliku da izbegnu brzo punjenje tokom radnog vremena i lako pređu na napunjenu bateriju za samo četiri minuta, kaže Niklas Gustafson, menadžer prodaje u kompaniji Nio Sweden.
– Ova saradnja sa Niom je važan korak u razvoju održivosti za Cabonline i za taksi industriju uopšte. Integracijom Niove inovativne tehnologije zamene baterija u naše operacije, mi ne samo da nudimo brže i efikasnije rešenje za naše vozače, već pravimo dalji korak napred ka održivijoj budućnosti, kaže Ulf Samel, menadžer održivosti u Cabonline Group.
Taksisti zarađuju na zameni baterija?
Brzu zamenu baterija hvale i taksisti Bulent Bečer i Dževdet Bečer, koji od februara voze Nio ET7 kao taksi. Veruju da bi inače gubili mušterije u trenucima kada moraju da svrate do brzih punjača.
– Sa običnim električnim automobilom dnevno gubimo oko sat i po zbog punjenja u odnosu na ono kada smo vozili taksi vozila na dizel. Za nas sa dva vozača, to će biti otprilike 1.500 švedskih kruna dnevno ili 7.500 (129 i 644 evra) nedeljno izgubljenog prihoda, kaže Bulent Bečer, koji zajedno sa svojim bratom Dževdetom vodi prevozničku kompaniju sa nekoliko taksija.
U Stokholmu danas postoje dve stanice za razmenu baterija, jedna u Frihamnenu i jedna u Arlandastadu. Ovde vozači mogu da se „dopune” promenom cele baterije za četiri minuta.
– Iskreno, radije bismo vozili automobile na fosilni pogon nego električne. To je bilo tako dok nismo otkrili Nio i njihove električne automobile sa zamenom baterija. Mogućnost brzog prelaska na napunjenu bateriju znači da rad sa električnim automobilom u taksiju pije vodu, kaže Bulent Bečer.
Braća su ove nedelje predstavila svoj drugi taksi automobil Nio ET7 opremljen sa najvećom baterijom dugog dometa sa 560 kilometara po WLTP-u. To je dovoljno da pokrije celu radnu smenu.
– Mnogi kupci postavljaju pitanja o automobilu i mislimo da je i udoban i prostran. Dobar je osećaj biti među prvima koji će početi sa ovim novim, pametnijim načinom vožnje električnog automobila, zaključuje Bulent Bečer.
AutoRepublika