19. Januara 2024.

Svjetska premijera: Stigla nova Toyota GR Yaris

Nova Toyota GR Yaris imala je svjetsku premijeru na Salonu automobila Tokio 2024, uz predstavljanje brojnih tehničkih, dizajnerskih i konstrukcionih poboljšanja koja obećavaju još bolje iskustvo sportske vožnje.

ista promena je obimna, što opravdava opis “novi GR Yaris”.

Ključni elementi uključuju evoluciju trocilindarskog motora sa turbopunjačem, koji isporučuje još više snage i obrtnog momenta, ali i uvođenje potpuno novog direktnog automatskog menjača Gazoo Racing (GR Direct Automatic Transmission) sa osam brzina, konstruisanog za munjevite promene stepena prenosa.

Jedinstvena karoserija GR Yarisa je dodatno ojačana, a u kabini su izgled kokpita i pozicija za vožnju iznova dizajnirani za autentičan osećaj koji pruža sportski automobil, bez obzira da li se radi o vožnji na putu ili trkačkoj stazi, kažu iz Toyote.

Ogibljenje je takođe prilagođeno kako bi bila omogućena veća kontrola upravljanja i snažnije performanse pod velikim opterećenjem, s revidiranim oprugama i ojačanim sklopom prednjih amortizera.

Kao posebna ponuda pojaviće se verzija Circuit čiji paket opreme će se razlikovati po specifikaciji paketa za hlađenje koji obuhvata dodatni hladnjak, zatim hlađenje interkulera prskanjem, kao i modifikovani usis vazduha.

Novi GR Yaris biće u prodaji širom Evrope od leta 2024. godine.

Foto: Toyota

U vreme prvog pojavljivanja, motor GR Yarisa sa turbopunjačem bio je najsnažnija serijska jedinica s tri cilindra u svetu.

Sada nudi još više: snaga je povećana za 19 KS, a vozač može da iskoristi i dodatnih 30 Nm obrtnog momenta, s maksimalnim vrednostima koje su porasle sa 261 KS i 360 Nm, sada na 280 KS i 390 Nm.

Uporedo s povećanom snagom motora, preduzeti su koraci kako bi se obezbedila izdržljivost. I ponovo, trkačke i reli staze bile su poligon za ispitivanje, dok je motor testiran do tačke loma u Japanskom reli šampionatu i Japanskoj seriji trka izdržljivosti.

Tehnički poboljšani detalji odnose se na ojačani sklop ventila, novi materijal za izradu izduvnog ventila i povećanje pritiska ubrizgavanja goriva D-4ST. Postavljeni su novi, lagani klipovi s prstenovima otpornim na habanje i dodat je novi senzor usisnog pritiska.

Novi model biće ponuđen u jedinstvenoj verziji Circuit koja ima i paket za bolje hlađenje. Ta oprema podrazumeva paket s dodatnim radijatorom za poboljšanje pouzdanosti u vožnji pod punim gasom, modifikacijama usisnika vazduha i raspršivačem za hlađenje interkulera.

Foto: Toyota

Uvođenje potpuno novog, osmostepenog GAZOO Racing direktnog automatskog menjača je jedna od najznačajnijih novina u novoj gami GR Yaris, koja je ponuđena kao opcija za poznati šestostepeni manuelni menjač.

Prilikom konstruisanja te nove jedinice, Toyota se fokusirala na dostizanje najbrže moguće brzine prebacivanja u niži stepen prenosa. Prelazak na automatski rad omogućava vozaču da se potpuno posveti upravljanju i upotrebi pedale kočnice i gasa.

Dok se konvencionalno menjanje stepena prenosa oslanja samo na praćenje ponašanja vozila, kao što su smanjenje G-sila i brzina, optimizovani softver novog menjača je fino podešen tako da predoseti i kako vozač koristi kočnice i gas, navode iz Toyote, dodajući da se tako predviđa kada je promena stepena prenosa neophodna.

Da bi se predupredili problemi kao što su osetljivost automatskih sistema na oštećenja od toplote i potrebne ravnoteže između velike brzine menjanja stepena prenosa i voznih karakteristika, inženjeri GR-a su izvršili izmene ugrađenih materijala i softvera.

Foto: Toyota

Povećanje broja brzina sa šest na osam omogućava menjaču da ima kraće prenosne odnose. Takođe, novi sistem se odlikuje boljom kontrolom obrtnog momenta i kompaktnim, linearnim elektro-magnetnim uređajem brzog odziva.

Korišćenje materijala otpornog na toplotu u kvačilu menjača i podešavanjem kontrolnog softvera omogućilo je brze promene stepena prenosa, neprevaziđenih performansi.

Prebacivanje u D-režim za vožnju je na nivou funkcionisanja takmičarskog menjača, a funkcija prediktivnog izbora stepena prenosa u savršenom je skladu s namerama vozača. Neophodnost za hlađenjem rešena je ugradnjom hladnjaka s automatskom raspodelom rashladnog fluida u transmisiju kao standardnom opcijom.

Dostupna je i nova funkcija izbora režima vožnje kako bi se automobil prilagodio i za sportsku vožnju i za svakodnevnu upotrebu.

Predviđeni su Sport, Normal i Eco režim, koji uključuju različita podešavanja za električni servo upravljač, rad klima uređaja, odziv na papučicu gasa i ekran vozačevog instrumenta.

Na modelima opremljenim GAZOO Racing direktnim automatskim menjačem, osećaj prilikom korišćenja menjača i izbora stepena brzine su takođe usavršeni.

U sportskom režimu, promena stepena prenosa je usmerena na odziv motora, dok je uravnotežen rad amortizera i usklađenog odziva u prvom planu kod režima Normal i Eco.

U sportskom režimu, odgovor komande na pedalu gasa ima prioritet u D (Drive) opsegu, dok korišćenje M (Manual) načina prenosa obezbeđuje najbrže menjanje brzina. Vozač će lako otkriti da ga rad motora u opsegu obrtaja od 4.900 do 7.200 o/min stavlja u srce akcije.

Kao i kod aktuelnog GR Yarisa, optimalno prianjanje i “vuča” obezbeđeni su sistemom GR-FOUR, elektronski kontrolisanim, stalnim pogonom na sva četiri točka.

Foto: Toyota

Osnovni paket ostaje isti: GR Yaris je automobil s troja vrata koji je u velikoj meri model za sebe: samo su zadnja svetla, antena i retrovizori preneti iz standardnog “hečbeka”.

Na prednjem delu automobila nalazi se nova čelična mreža smeštena na donjem delu rešetke, i optimizovana za najbolji odnos debljine, snage i smanjene težine. Bočna rešetka sada ima veći otvor, a donji branik ima novu podeljenu konstrukciju koja olakšava i pojeftinjuje popravku ili zamenu.

Pozadi, otvor na nižoj ivici donjeg ukrasnog detalja omogućava bolje opstrujavanje vazduha ispod poda vozila, smanjujući time otpor, poboljšavajući upravljivost i stabilnost automobila, kao i bolje odvođenje toplote iz izduvnog sistema.

Svetla za maglu i hod unazad su izmešteni, i pomereni su sa donjeg dela branika kako bi bili integrisani u objedinjena zadnja svetla, smanjujući time rizik od oštećenja.

Isto tako, visoko postavljeno stop svetlo je pomereno sa zadnjeg spojlera na dole, na zadnja vrata, tako da su sva zadnja svetla poravnata i u širokom vidokrugu za vozače koji se nalaze iza. Pomeranje stop svetla takođe olakšava zamenu ili podešavanje spojlera.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare