Industrijski div objavio je na CES-u ove sedmice putem svoje podružnice KYOCERA SLD Laser da je prva kompanija na svetu koja je predstavila modul prednjih svjtala koji isporučuje jarko lasersko svetlo za duga i kratka svetla, kao i infracrveno svetlo.
To znači da jedan sistem prednjih svetala može osigurati osvetljenje i za vozača i za sve infracrvene kamere koje vozilo može imati u sebi.
Kyocera tvrdi da njeni moduli prednjih svetala LaserLight isporučuju veliku svetlinu, veliki domet, osvetljenje za vozače s oštrim prekidima, omogućujući im da vide veći deo ulice, bez zaslepljivanja nadolazećih vozača.
To će, kaže se, dovesti do boljih sigurnosnih rezultata agencija za testiranje poput Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), koji se često žale na prednja svetla, posebno na višim vozilima.
U međuvremenu, infracrveno svetlo osigurava bolju vidljivost za kamere za noćno gledanje. Osim toga, omogućava nove funkcije prednjeg osvetljenja, uključujući 3D bljeskalicu i LiDAR senzor, što bi moglo biti od pomoći za funkcije autonomne vožnje.
Kompanija ovu sposobnost emitovanja bele i infracrvene svetlosti naziva “dvostrukom emisijom” i kaže da to nije moguće s LED rasvetnim elementima jer se ne mogu modulirati pri dovoljno velikim brzinama. To znači da stvarni moduli prednjih svetala mogu biti manji, dajući automobilskim dizajnerima više slobode pri dizajnu.
Elementi LaserLight raspoređeni su u setove od četiri po prednjem svetlu: dva za kratka svetla i dva za duga svetla. Osim toga, Kyocera kaže da se njihovo lasersko osvetljenje može ugraditi i u optička vlakna. To bi, sugerišu, mogli koristiti proizvođači automobila koji žele osvetliti svoj logo ili rešetku na kreativan način.
Primene se, međutim, mogu proširiti na avionsku, železničku ili pomorsku industriju. Sada, međutim, kaže da je spreman isporučiti prednja svetla proizvođačima originalne opreme i njihovim dobavljačima.
B92.