Postoji pasivna verzija, koja samo upozorava, i aktivna, koja fizički sprečava prebrzu vožnju.
Do kraja decenije, novi automobili u Kaliforniji će verovatno biti opremljeni zvučnim sistemom upozorenja o brzini.
Državni Senat usvojio je novi zakon koji zahteva da sva vozila koja se prodaju ili proizvode u Kaliforniji imaju pasivne ograničavače brzine počevši od 2027.
Polovina svih novih vozila mora imati tu tehnologiju do 2029. godine, a sva će morati da je imaju do 2032. godine.
U pitanju je pasivni sistem koji zvučnim i svetlosnim signalima upozorava vozača ako prekorači ograničenje brzine na putu za 10 milja na sat (16 km/h), a izuzetak će biti vozila službi poput policije i hitne pomoći.
Nova regulativa dolazi nakon što je američka Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja preporučila Nacionalnoj upravi za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) da zahteva tehnologiju Intelligent speed assistant (ISA) na novim automobilima, koja upozorava vozače na prebrzu vožnju.
Ostalo je još da se obavi glasanje u skupštini Kalifornije pre nego što ovaj zahtev postane zakon, što se mora dogoditi do 31. avgusta.
Cilj zakona je da se smanji broj nezgoda i poginulih u vezi sa prekoračenjem brzine. Za jednu trećinu smrtnih slučajeva u saobraćaju u Kaliforniji između 2017. i 2021. krivi se prekoračenje brzine.
“Ova stradanja se mogu sprečiti”, rekao je promoter zakona Skot Viner u saopštenju.
ISA sistem nije ništa novo. Pojavio se još 1980. godine u Francuskoj, a postoji pasivna verzija, koja samo upozorava, i aktivna verzija, koja fizički sprečava prebrzu vožnju.
Podsećanja radi, kalifornijski zakon je sličan onom koji ove godine stupa na snagu u Evropskoj uniji, a koji zahteva da svi automobili koji se prodaju u regionu imaju pasivne limitatore koji zvučno i vizuelno upozoravaju vozača.
Foto: Shutterstock/Sergio Rojo
Izvor: B92