Imaju najbolju godinu iza sebe.
Mazda je objavila godišnje rezultate prodaje za 12 meseci zaključno sa 31. martom 2024. Japanski proizvođač pohvalio se da je za to vreme prodao 1.241.000 vozila širom sveta, uz rast od 12% u odnosu na isti period prethodne godine.
Ovo je još više iznenađujuće jer Mazda u ponudi ima samo jedan električni model, krosover sa skromnim dometom MX-30. Umesto strujaša, kupcima su ponudili štedljive SUV modele sa 3.3-litarskim dizel motorom.
Pokazalo se da je to odlična odluka. Naime, rast prodaje električnih vozila je usporio, ali su zato kupci pokazali interesovanje za automobile sa SUS motorima.
Mazda u svojoj ponudi ima SUV CX-60 sa 3.3-litarskim dizel motorom u dve opcije – sa 200 KS i 254 KS.
U aprilu je Mazda predstavila još veći SUV sa istim dizel motorom, SUV CX-80, koji je dostupan i u verziji sa 7 sedišta.
Mazda je za proteklih 12 meseci prodala 514.000 vozila u Severnoj Americi, gde su dostupni SUV modeli CX-70 i CX-90. U pitanju su vozila koja se ne prodaju u Evropi, već su pre svega namenjena kupcima na severnoameričkom tržištu.
U Japanu je Mazda isporučila 160.000 automobila, a u Kini 97.000.
Na evropskom tržištu je plasirano 180.000 vozila, uz rast od 18%, od toga u Nemačkoj čak 46.000 primeraka.
Mazda planira novi rast i želi da u narednih 12 meseci širom sveta proda 1.400.000 vozila.