Volvo je prošle nedelje predstavio novi model ES90, čime je započela era prvog Volvoovog električnog automobila zasnovanog na 800-voltnom sistemu. Prednost ove tehnologije leži u znatno bržem punjenju.
Konkretno, Volvo ES90 može napuniti bateriju od 106 kWh od 10 do 80% za samo 20 minuta. U poređenju s njim, Volvo EX90, koji koristi 400-voltnu platformu, deluje zastarelo jer mu je za isti raspon punjenja potrebno 30 minuta, pošto njegova platforma nije dobila ista unapređenja kao ES90.
Međutim, u intervjuu za AutoExpress, izvršni direktor Volvoa, Džim Rouan, potvrdio je da kompanija planira nadogradnju platforme modela EX90 kako bi se uskladila sa ES90. Takođe je najavio da će budući model EX60 koristiti 800-voltnu arhitekturu.
– U budućnosti ćemo sve modele prebaciti na 800 V. EX90 će biti unapređen kroz jednu od narednih godišnjih revizija modela, a ES90 je već krenuo sa 800 V. Takođe, EX60 na platformi SPA3 biće lansiran sa ovom tehnologijom. To će nam pomoći da standardizujemo sve modele, izjavio je Rouan.
On je objasnio da je prelazak na 800 V donet zbog bržeg punjenja, veće autonomije i nižih troškova proizvodnje. U budućnosti, svi Volvoovi automobili koristiće ovu tehnologiju.
– Ako pogledate kinesko tržište i tamošnje konkurente, gotovo svi novi modeli koji se lansiraju koriste 800 V ili više. Pošto se mnoge elektronske komponente proizvode u Kini, njihova cena opada, što dodatno ide u prilog ovoj tehnologiji, dodao je Rouan.
AutoRepublika