Nedavno istraživanje pokazuje da 57% Nijemaca želi ograničenje brzine na auto-putevima.
O opštem ograničenjima brzine na nemačkim auto-putevima se dugo raspravljalo. Poznato je da na nekim deonicama i dalje nema ograničenja, ali to bi se moglo promeniti.
Čini se da ograničenje brzine (verovatno 130 km/h) može biti nametnuto iz klimatskih razloga.
Presuda Višeg upravnog suda Berlin-Brandenburg, na osnovu tužbe udruženja za zaštitu potrošača Deutsche Umwelthilfe i udruženja za zaštitu životne sredine BUND, praktično je obavezala saveznu vladu da donese hitne mere za veću zaštitu kvaliteta vazduha u saobraćaju i stanovanju, među kojima je i ograničenje brzine na auto-putevima.
Vlada je uložila žalbu na presudu, ali je pitanje da li će ona biti uspešna.
“Sudska presuda otvorila je put budućim ograničenjima brzine na nemačkim auto-putevima”, rekao je za T-onlajn Jirgen Reš, direktor Deutsche Umwelthilfe.
Ovo bi moglo smanjiti najmanje jedanaest miliona tona CO₂ emisija godišnje. Reš je uveren da je uvođenje ograničenja brzine nezaustavljivo. Procenjuje se da će ograničenje brzine biti uvedeno 2025. ili najkasnije 2026. godine.
Vladajuća koalicija nije jedinstvena. Dok su liberali (Slobodna demokratska partija ili FDP) protiv ograničenja brzine, Zeleni su snažni zagovornici. Nedavno istraživanje pokazuje da 57% Nemaca želi ograničenje brzine na auto-putevima.
B92.