Suzuki se vraća na trku izdržljivosti “8 sati Suzuke”, ali s jednom bitonom razlikom. Iako je japanski proizvođač najavio odlazak iz moto sporta, odlučio je da učestvuje u prestižnoj trci koristeći održivo gorivo za svoj GSX-R1000.
“8 sati Suzuke” je deo kalendara FIM svetskog prvenstva i sadrži eksperimentalnu klasu u okviru trke. Ova kategorija je namenjena motociklima koji nisu u skladu sa tehničkim normama. Međutim, Suzuki GSX-R1000 za trku je u skladu sa normama, ali će koristiti gorivo koje je samo delimično nefosilnog porekla.
Umesto toga, fabrika će koristiti Elf Moto R40 FIM, koji se sastoji od 40% goriva iz bioloških izvora. Zanimljivo je da je Suzuki MotoGP tim počeo da koristi gorivo tokom svoje poslednje sezone u šampionatu 2022. godine, kako su to odredili FIM i Dorna za klasu.
Čini se da gorivo neće izazvati nikakav pad performansi kao što je pokazano na prvoj MotoGP trci 2024. u Kataru, gde su neki motocikli bili 14 sekundi brži od onih 2023. godine.
Suzuki još nije potvrdio svoju postavu vozača. Njihov dugogodišnji pobednik šampionata u trkama izdržljivosti, Silvan Žintoli sada radi za BMW Motorrad WSBK tim kao probni vozač.
Suzuki će u trku ući pod oznakom Team Suzuki CN Challenge, što je takođe odstupanje od njihove dugogodišnje nomenklature. Međutim, Yoshimura Japan će nastaviti da bude tehnički partner fabrike i nastoji da koristi platformu za razvoj održivih tehnologija u oblastima kao što su prigušivači, gume, ulje, oklopi i kočnice.
Ovogodišnje izdanje “8 sati Suzuke” je zakazano za 19. jul.
Motomagazin.rs