VVT i VVL (varijabilno podizanje ventila) nisu nove tehnologije jer ih mnogi proizvođači već koriste u svojim proizvodima, ali izgleda da je Suzukijev sistem namenjen za jedinicu od 250 kubika. Ovo je dobro jer postoje motocikli velikog kapaciteta i malog kapaciteta koji ga koriste, ali nijedan od njih nije u segmentu od 250 kubika.
Suzukijev sistem je u osnovi sličan Yamahinom VVA (Variable Valve Actuation) sistemu koji se koristi na NVX skuteru, Y16ZR mopedu i YZF-R15. Koristi bregasto vratilo sa dva profila bregastog režnja, jedan za normalnu primenu, dok se zaključava na većem podizanju i dužem trajanju bregastog režnja pri velikim brzinama ili velikim otvorima za gas.
Kao takav, predstavlja najbolje iz oba sveta: dobar obrtni moment na niskom i srednjem opsegu, sa velikom maksimalnom snagom. Inženjeri moraju da izaberu jednu karakteristiku: mali obrtni momenat, obrtni moment srednjeg opsega ili visoka izlazna snaga bez VVT i VVL. Korišćenje VVT-a takođe omogućava motoru da proizvodi čistije emisije jer smanjuje nesagorelo gorivo.
Kao što je već pomenuto, Suzukijev razvoj se usredsređuje na paralelni tvin motor od 248 kubika. Prijave za patente prikazuju motor sa nepromenjenim donjim krajem, glavom cilindra sa jednom bregastom osovinom koju pokreće centralno postavljen lanac. To je isti motor koji se koristi na GSX-250R i V-Strom 250.
Isti motor, uvećan na 298 kubika, takođe koristi Suzukijev partner Haojue u Kini. Haojue je firma odgovorna za proizvodnju V-Strom 250 i GSX-250R.
Suzuki trenutno nema nijedan model između GSX-R125 i modela od 650 kubika (V-Strom 650, SV650) u Sjedinjenim Državama zbog kontrole emisija, tako da će asortiman mašina od 250 kubika sa VVT-om popraviti tu situaciju.
Motomagazin.rs