U pokušaju da proširi svoju ponudu i zadovolji ukuse entuzijasta motocikala, Suzuki se sprema da naredne godine lansira GSX-S1000X, označavajući svoj ulazak u svet krosover modela.
GSX-S1000X, iako nije avanturistički model poput V-Strom 1050DE, ima za cilj da ponudi ukus avanture bez složenosti ogibjenja dvostruke namene ili specijalizovanih guma. Ono što izdvaja ovaj motocikl je njegovo više ogibljenje, karakteristika pozajmljena od GSX-S1000GT, koja mu daje prepoznatljiv stil i visinu.
Ovaj uzbudljiv razvoj događaja je zvanično potvrđen kroz UNECE dokument, što je uslov za motocikle u EU i većem delu Evrope. Oznaka “X” u nazivu motocikla, koja se često povezuje sa krosover vozilima, savršeno obuhvata njegov duh.
Ispod haube, GSX-S1000X deli isti četvorocilindarski motor od 999 kubika kao nejked GSX-S1000 i GSX-S1000GT s oklopom. Ovaj pogonski sklop isporučuje neverovatnih 150 KS na 11.000 o/min i 105,6 Nm na 9.250 o/min.
Zadržao je okvir od aluminijumske grede koji se nalazi na pomenutim modelima, sa nešto dužim međuosovinskim rastojanjem od 1.470 mm, verovatno zbog njegove viljuške sa dužim hodom. Ukupna dužina se povećava sa 2.138 mm na 2.148 mm, prvenstveno zbog višeg vešanja i pozajmljene zadnje karoserije i nosača registarskih tablica s GT-a.
Međutim, GSX-S1000X ostaje veran svojim korenima sa 17-inčnim livenim aluminijumskim felnama, izbegavajući veći dizajn sa žicama koji se obično viđa na avanturističkim motociklima. Ovo ga pozicionira kao konkurenta Yamahinom Tracer 9 GT+ modelu.
Jedna od istaknutih karakteristika GSX-S1000X je njegova uzdignut visina. Sa vetrobranskim staklom u najnižoj poziciji, dostiže visinu od 1.290 mm, proširujući se na 1.351 mm kada je potpuno podignuto. Za poređenje, GT iam visinu od 1.214 mm tj. 1.280 mm.
GSX-S1000X ima širi profil od 924 mm u poređenju sa 825 mm na GT modelu i to zahvaljujući širim ručkama i štitnicima za ruke. Retrovizori su montirani na šipku, za razliku od ogledala na GT-u. Špijunske fotografije prototipa primećenog ranije ove godine otkrivaju farove, slične GSX-S1000, dajući mu poseban izgled.
Međutim, ovi dodaci doprinose većoj masi praznog vozila od 231 kg, u poređenju sa 225 kg na GSX-S1000GT. Najznačajnija promena je, možda, najveća brzina, koja pada sa 240 km/h za S i GT modele na 215 km/h na GSX-S1000X. Ovo smanjenje je verovatno zbog elektronskih ograničenja brzine, sa ciljem da se obezbedi stabilnost motocikla pri većim brzinama, s obzirom na njegovu povećanu visinu.
Motomagazin.rs