Uvek je aktuelna diskusija između zagovornika kvačila potopljenog u ulju i pristalica suvog kvačila. Ali koja je bolja opcija? Ta dilema često ostaje na vama da je razrešite.
Počnimo s prednostima kvačila potopljenog u ulju. Glavna prednost ovog sistema je što ulje efikasno hladi kvačilo, smanjujući trenje između lamela i produžavajući tako njegov vek trajanja. Osim toga, ova vrsta kvačila omogućava širok opseg finesa u doziranju, čineći ga lako upravljivim, a takođe traje duže u poređenju sa suvim kvačilom. To ga čini idealnim za one koji tek uče da voze motocikl.
Međutim, postoji i nekoliko nedostataka kod kvačila potopljenog u ulju. Upotreba ovog kvačila može brže zaprljati agregat i ulje u njemu zbog trenja koje se javlja između lamela prilikom upotrebe. Srećom, filteri za ulje obično mogu rešiti problem nečistoće i sitnih čestica metala koje nastaju tokom korišćenja. Takođe, pristup ovom tipu kvačila može biti teži za održavanje, a gubitak snage motora usled otpora u ulju može biti problem, posebno kod trkačkih motora.
S druge strane, suvo kvačilo nudi jednu ključnu prednost: izbegava otpor u ulju. Budući da suvo kvačilo nije potopljeno u ulju, motor je manje opterećen, što omogućava veći prenos snage na zadnji točak. Međutim, nedostatak ulja za hlađenje može rezultirati grubljim i težim upravljanjem kvačilom, uz potencijalno češće potrebe za održavanjem, posebno ako se vozač nežno ne odnosi prema njemu.
Iako se zbog izdržljivosti, pouzdanosti i lakše upotrebe kvačilo potopljeno u ulju češće koristi na većini motocikala, suvo kvačilo će uvek imati posebno mesto u srcima onih koji vole taj prepoznatljivi “metalni” zvuk, bez obzira na sve.
Ova verzija malo više pojašnjava prednosti i nedostatke oba tipa kvačila, a takođe se fokusira na to kako svaki od njih može uticati na vozačko iskustvo.
Motomagazin.rs