Zavisno od potreba, kao i budžeta, neki vozači preferiraju male hečbek automobile, dok drugi biraju prostranije opcije poput karavana ili SUV vozila. Istraživanje sprovedeno u Srbiji od strane automobilske kompanije carVertical otkriva koje karoserijske verzije Srbi najčešće biraju.
U tabeli ispod pogledajte kako se kotiraju različite karoserijske verzije automobila u Srbiji i do kojih promena je došlo između 2022. i 2023. godine
Tip karoserije – 2022 / 2023 / promena
1.Karavan – 21.7% / 17.4% / -4.3%
3.MPV – 3.8% / 9.2% / 5.3%
4.Limuzina – 23.9% / 16.6% / -7.3%
5.SUV – 13.1% / 19.4% / 6.3%
Udeo SUV vozila raste
Hečbek je, dakle, i dalje najpopularniji tip karoserije automobila u Srbiji (čini 37,4% svih provera istorije vozila koje je carVertical obavio u 2023. godini), što je pad u odnosu na 37,5% u 2022. godini.
Popularnost SUV vozila je porasla sa 13,1% prošle godine na 19,4% ove godine, postajući drugi najtraženiji tip karoserije automobila.
Iako su karavani treći najpopularniji tip karoserije u Srbiji, njihov udeo je opao sa 21,7% u 2022. na 17,4% u 2023. godini.
„Gotovo svaka peta provera istorije vozila u Srbiji odnosila se na SUV ove godine. To je globalni trend: karavani i limuzine postaju manje popularni, dok popularnost SUV i MPV vozila raste“, kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak iz carVertical-a.
Limuzine su zabeležile najveći pad: sa 23,9% na 16,6%.
Prema Buzelisu, nije važno koji tip automobila kupci odaberu sve dok ne preskoče korake u procesu kupovine, uključujući obavljanje test vožnje, proveru tehničkog stanja u servisu i izvršavanje provere istorije vozila. Izveštaji o istoriji otkrivaju zabeležene štete na vozilu i manipulaciju kilometražom, pomažući u filtriranju loših izbora pre nego što ulože vreme i novac u servisne preglede i test-vožnje.
Izvor: Nova