26. Oktobra 2023.

Subaru se prisjetio zlatnih dana takmičenja u reliju

Devedesete godine prošlog veka su donele naglu invaziju japanskih proizvođača vozila u profesionalnom auto-moto sportu. Toyota, Honda, Nissan, Subaru, Mitsubishi, Mazda i ostali giganti iz „države izlazećeg Sunca“ su dominirali gde god da su se pojavili, a to se posebno odnosi na Svetski reli šampionat (WRC).

Nakon prestanka postojanja čuvene Grupe B posle 1986. godine, dominaciju je na kratko preuzela Lancia, ali nije trebalo da prođe puno vremena pa da Toyota, Subaru i Mitsubishi postanu dominantni.

Za našu priču je najbitniji Subaru, koji je slavio na čak 47 relija i osvojio tri titule u kategoriji konstruktora (u sezonama teranim 1995, 1996. i 1997) uz još jednu titulu među vozačima (1995. godine, vozač Kolin Mekre). Uz sve to, njegov model Impreza je najuspešniji individualni automobil u ovom takmičenju i ostvario je svih spomenutih 47 rekorda Subarua.

Japanski proizvođač vozila nas je podsetio na navedene slavne dane na ovogodišnjem Salonu automobila u Tokiju. Tamo je predstavljen model nazvan Sport Mobility i iako mediji prave najveću sličnost sa modelom SVX iz devedesetih godina, nije teško napraviti i konekciju sa trkanjem u reliju.

Sport Mobility nema onaj ogromni klirens kao današnji terenci, pa ni krosoveri, ali je jasno da nije napravljen za asfalt. Ovaj koncept je relativno kratak kupe, sa glomaznim felnama i dovoljnim klirensom da vozač juri sa njim blatnjavim putevima baš kao i u reliju.

Pomalo je iznenađujuće videti LED svetla i ne baš aerodinamičnu školjku, ali ćemo reći da je kocka opet u modi i da popularnost terenaca kao što su Ford Bronco i Toyota Land Cruiser to svakako potvrđuje.

U zvaničnom obraćanju medijima, Subaru kaže da Sport Mobility pruža odličnu kombinaciju klasične i moderne škole i vožnju u svim modernim uslovima. Kao većina noviteta predstavljenih u Tokiju, i ovaj koncept je na struju, ali nema informacije u pogledu toga koliko snage razvija, kolike su zapremine baterije i kakva je autonomija sa jednim punjenjem.

Nismo iznenađeni što je tako pošto se malo ko odlučio podeliti bilo kakve informacije već je od publike očekivano da uživaju sa distance. Enterijer je obično dobar pokazatelj da zaključimo da li je model spreman za serijsku proizvodnju, ali Subaru nije pokazao fotografije istog, i pritom nije dozvoljavao zainteresovanim gostima da priđu dovoljno blizu i da se sami uvere. To nam govori da Sport Mobility ipak neće u serijsku proizvodnju, barem ne još neko vreme, već samo da nagovesti šta možemo da očekujemo o sledeće generacije modela WRX.

Dosta pitanja bez odgovora, ali makar izvana, Sport Mobility nam nagoveštava da ćemo ga jednog dana videti na ulicama – na ovaj ili onaj način.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare