Studija pokazuje da električni automobili prosječno troše 12.5 odsto više nego što navodi proizvođač, dok su izmjereni podaci vozila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem bili u prosjeku čak četiri odsto bolji u potrošnji na autoputu (konstantna brzina od 120 km/h) nego što navodi proizvođač.
Kako prenosi “Revija HAK”, stručnjaci za automobile sada pozivaju na izmjenu postupka testiranja, koji zavarava kupce te kako bi se dobili realni podaci o dometu u službenom EPA testu (EPA – američka agencija za zaštitu okoline).
Rezultati nisu direktno uporedivi s evropskim testovima potrošnje, jer su testovi u SAD-u različiti – kako službeni tako i u inspekcijama specijalizovanih tijela. Postoje dvije vrijednosti, naime gradska potrošnja (City) i potrošnja na auto-putu (Highway). Dvije brojke se zatim spajaju u jednu vrijednost, pri čemu električni automobili imaju prednost zbog 55-procentnog ponderisanja gradskog učešća. Međutim, potrošaču je vidljiva samo određena vrijednost raspona. U slučaju motora s unutrašnjim sagorijevanjem, s druge strane, obje brojke potrošnje moraju da budu prikazane odvojeno.
“Kao rezultat toga, specifikacija dometa električnih automobila je vještački naduvana i može teže da se dostigne u stvarnom saobraćaju” piše “Car & Driver” časopis.
Američki stručnjaci sada pozivaju američke vlasti i proizvođače automobila da uvedu realnije i standardizovane postupke testiranja e-vozila da ne bi zavarali potrošače o stvarnom dometu e-vozila, prenosi “AutoBlog”.
Nezavisne.com