Windows 11 ima prilično bogatu istoriju bagova, koju ste makar jednom iskusili na svojoj koži. Jedan od skorijih je ovaj sa opisom iz naslova
Na sreću, Microsoft je izbacio najnoviju julsku zakrpu kojim je rešio prilično iritantan problem. Naime, on je pogađao entuzijaste sa brzim i skupim miševima jer kad god bi podesili indikator performansi kursora miša, Windows 11 bi počeo da glavi i secka u radu.
Problem je bio povezan sa brzinom signala senzora kojim se očitava pozicija miša. Uobičajeno miševi koriste senzore sa uzorkovanjem signala od 125, 250 Hz i 500 Hz. Međutim, ukoliko bi koristili brze i skupe, mahom gejming modele sa većom rezolucijom signala na 1000 Hz ili čak 2000 Hz. Windows 11 bi počeo čudno da se ponaša, tako što bi počeo da zastajkuje i posebno da „secka“ u igrama. Upravo suprotno od onoga što je suština korišćenja ovih skupih periferija.
A, sa zahtevnim korisnicima nema šale jer su prilično sujetni kada je u pitanju njihov skupo plaćeni hardver i velika očekivanja u radu. Zato je Microsoft morao brže, bolje da krpi Windows kako ne bi osetio bes na svojoj koži od strane uticajnije grupe korisnika.
Koji je onda smisao korišćenja brzih miševa (po Microsoft-u)?
Inače, uzrok problema leži u samom Windows 11 sistemu. On zapravo šalje trenutnu poziciju kursora svakoj aplikaciji. Obično nema nikakvih problema kada to čini učestanošću od 125 Hz, ali kada to miš radi više od 1000 ili 2000 puta u sekundi, onda je nastajao problem. Prethodno opisani problem je posebno bio ispoljen u slučaju rada sa računarima koje je pokretao procesor sa lošim performansama pojedinačnog procesorskog jezgra.
Microsoft je reagovao i izbacio julsku zakrpu tokom prošlog utorka pod oznakom KB5028185, koja je rešila ovaj problem. Ukoliko ste od onih koji su iskusili ovu vrstu problema, sada znate šta da tražite i kako se rešava prenosi news.mydrivers.
Rešenje se zapravo čini vrlo jednostavnim. Treba ograničiti brzinu povratnih informacija koje miš šalje o svojoj trenutnoj poziciji kako se položaj kursora ne bi prečesto ažurirao i procesirao čime bi se izbeglo preopterećenje resursa procesorskog jezgra koje obrađuje ovu vrstu informacija. I onda nema zastajkivanja…
Ala su ga opravili…
Ako se pitate, zašto bi onda neko plaćao 100-150 evra za brzog miša visokih performansi koji omogućuje bržu reakciju u igrama i precizniji rad u aplikacijama? Gde je onda poenta korišćenja perifernog uređaja visokih performansi ako ga Windows 11 u njegovoj glavnoj funkciji?
Još jedan detalj govori u prilog tvrdnje mnogih kako Windows 11 nije najsrećnije rešenje za gejming sistem, a to je činjenica da ovaj bag ne postoji na Windows 10 i ranijim verzijama. Poslednji put sličan problem je zabeležen sa Windows 8.1 operativnim sistemom, ako se neko uopšte seća te „nesretne“ verzije.
Benchmark.rs