Microsoft DirectX (DX) je vodeći gejming interfejs (API) za Windows platformu. Ogromna većina PC igara koju igramo na Windows operativnom sistemu je bazirana na DirectX standardu. U poslednjih nekoliko godina je aktuelan DirectX 12, a ovih dana stižu vesti da Microsoft uveliko priprema novi Windows 12 i DirectX 13.
Koincidencija ili ne tek u vreme priprema i najava održavanja GDC 2023 Game Developers Conference manifestacije koja je zapravo godišnji događaj na kome se okupljaju sva bitna imena u gejming industriji, učestalo stižu najave novih tehnologija u oblasti PC igara. Jedna od njih je svakako AMD FSR 3 koja će doneti značajan prodor na polju performansi i izjednačiti AMD Radeon sa Nvidia RTX 40 konkurencijom i njihovom DLSS 3 tehnologijom.
Microsoft ne sedi skrštenih ruku i najavljuje veoma interesantne novitete. Naime DirectX tim radi na uvođenju novih funkcija i podeliće o tome informacije sa javnošću u predstojećim mesecima. Neke naznake ukazuju da se radi o vrlo ozbiljnim poboljšanjima, pa sa nestrpljenjem očekujemo šta će to novo Microsoft DirectX tim doneti gejmerskoj populaciji.
Dolazak Windows 12 i DirectX 13 daje nadu u PC gejming industriji
Dobro obavešteni insajderi bliski softverskom gigantu iz Redmonda, tvrde da će Microsoft predstaviti novu generaciju DirectX 13 interfejsa koji bi trebao da bude sastavni deo nove verzije Windows 12 operativnog sistema. Dakle, temeljno poboljšanje Windows platforme je u najavi za 2024. godinu.
Iskreno govoreći, DirectX 12 na neki način nije ispunio očekivanja tokom proteklih godina, obzirom da je mnoštvo najavljivanih naprednih funkcija izostalo. Imajte u vidu da DXR tehnologija naprednih svetlosnih efekata i DX12 nisu ista stvar.
Windows 11 u poslednjoj generaciji je dobio DirectX 12 Ultimate API verziju za koju se govorilo da je novi “zlatni” standard za sledeću generaciju igara. DirectX 12 Ultimate je trebao da podigne PC igre na jedan potpuno novi, viši nivo realističnosti i kvalitetnijeg grafičkog okruženja. To je trebalo da bude omogućeno zahvaljujući podršci Ray Tracing tehnologiji renderinga, kao i čitavom nizu naprednih tehnologija senčenja (mesh shaders, variable rate shading), itd. Međutim, od tada je prošlo skoro godinu dana, a velika obećanja i očekivanja korisnika su splasnula, obzirom da se na tom polju malo toga konkretno desilo.
Sada se ponovo obećava dosta toga dolaskom Windows 12 i DirectX 13 kombinacije. Očekivanja su ponovo podignuta i to pre svega najavom poboljšanja Ray Tracing tehnologije i dolaskom Super Resolution tehnologije koja bi trebala da bude pandan DLSS i FSR tehnikama koja će pak raditi na svim grafičkim kartama bez izuzetka da li se radi o Radeon, GeForce ili Intel ARC modelima. Očekujemo da Microsoft u narednom periodu otkrije novitete, jedan po jedan. Zato nastavite da nas pratite jer nas definitivno očekuju velike promene na polju PC gejminga.
Izvor: Benchmark