U panorami sportskih motocikala srednje zapremine pojavljuje se zanimljiv i ambiciozan model: QJMotor predstavlja svoju novu kreaciju, SRK 1051 RR, supersportsku mašinu koja želi da se pozicionira u evropskom segmentu srednje klase sa izrazito agresivnom strategijom. Sa 144 KS, 105 Nm obrtnog momenta, sofisticiranim ramom od čelika i aluminijuma, Marzoki vešanjem, Brembo kočnicama, pažljivo osmišljenim dizajnom studija Đovanija Kastiljonija i motorom od 1.051 kubik razvijenim u saradnji sa MV Agustom, ovaj motocikl predstavlja ozbiljan pokušaj da se uključi u trku na evropskom tržištu. Dolazak je najavljen za 2026. godinu, uz posebno konkurentnu cenu.
Analizom srca ove mašine otkrivamo linijski četvorocilindrični motor od 1.051 kubik, hlađen tečnošću, koji predstavlja evoluciju prethodne jedinice od 921 kubik. Povećanje prečnika cilindra sa 73 na 78 mm omogućilo je postizanje zavidnih performansi. Ovaj agregat, nastao kroz tehničku saradnju sa MV Agustom, isporučuje 144 KS na 10.600 o/min i razvija 105 Nm obrtnog momenta već na 8.000 o/min, uz istovremeno ispunjavanje norme Euro 5. To nije zanemarljiv detalj – sposobnost da se zadovolje strogi evropski ekološki standardi govori o promišljenom i odgovornom pristupu razvoju.
Tehnološka oprema je izuzetno bogata i uključuje rešenja koja su danas standard u premijum segmentu. Dvosmerni kvikšifter omogućava agresivne i glatke promene stepena prenosa, dok napredna elektronika obuhvata kontrolu proklizavanja sa cornering funkcijom, koja se u realnom vremenu prilagođava uglu nagiba. Tu su i tempomat za duža putovanja, kao i TFT ekran sa povezivošću, koji omogućava integraciju ličnih uređaja vozača. Ovi elementi čine tehnološku okosnicu motocikla.
SRK 1051 RR deluje izuzetno ozbiljno: rešetkasti ram inteligentno kombinuje čelične cevi sa aluminijumskim elementima, postižući optimalan balans između krutosti i male mase. Jednostrani aluminijumski zadnji viljuškar dodatno doprinosi smanjenju težine, što je ključno za ubrzanje i brze promene pravca. Ogibljenje je povereno komponentama vrhunskog kvaliteta – Marzocchi nudi potpuno podesivu upside-down viljušku i jednako prilagodljiv zadnji monoamortizer. Brembo kočnice sa radijalnim čeljustima predstavljaju vrh u pogledu bezbednosti kočenja, uz ABS osetljiv na ugao nagiba, koji inteligentno interveniše u krivinama.
Estetika motocikla odražava ozbiljan i promišljen dizajnerski pristup. Saradnja sa studijom Đovanija Kastiljonija i umetničko vođstvo Adrijana Mortona rezultirali su linijama koje spajaju eleganciju i mišićav izgled, jasno se izdvajajući od mnogih drugih azijskih modela na tržištu. Praktične dimenzije deluju uravnoteženo: 215 kg u voznom stanju, visina sedišta 835 mm, rezervoar od 15 litara, kao i pneumatici 120/70 ZR17 napred i 190/50 ZR17 pozadi.
Pravi izazov za QJMotor ne leži prvenstveno u tehničkim specifikacijama, koje deluju zaista ubedljivo, već u sposobnosti da se one pretoče u stvarni tržišni kredibilitet. Uspeh će zavisiti od više faktora: stvarne dostupnosti razgranate i stručne evropske servisne mreže, dugoročno dosledne komercijalne politike i, pre svega, testova na putu koji će pokazati da li ova istočnjačka supersport mašina zaista može ravnopravno da se nosi sa tradicionalnim, etabliranim markama na evropskom tržištu. Samo vreme i direktno iskustvo mogu potvrditi da li ova ambiciozna ponuda QJMotora zaista predstavlja prekretnicu u segmentu.
Motomagazin.rs