Rad na prvom motociklu napravljenom od titanijuma na svetu je pri kraju, ostavljajući ljubitelje dva točka u čudu.
Titanijum, poznat po svojim laganim i robusnim svojstvima, čini ga idealnim materijalom za različite primene. Njegova snaga prevazilazi aluminijum, a teži samo 60% više. Pored toga, kada je izložen visokim temperaturama, titanijum oksidira u očaravajuće, trajne boje, što ga čini veoma poželjnim kao mterijal za izduvne sisteme.
Međutim, usvajanje titanijuma u konstrukciji motocikala je ograničeno zbog njegove visoke cene i teške obradivosti. Reaktivnost metala na povišenim temperaturama predstavlja poteškoće tokom zavarivanja, jer lako stvara krhka jedinjenja kada je izložen vazduhu. Štaviše, prirodna elastičnost titanijuma u obliku lima zahteva dodatni napor da se oblikuje u složene dizajne neophodne za karoseriju motocikla.
Uprkos ovim izazovima, radionica V. Roberta Ransoma iz Nju Džersija, preuzela je ambiciozan zadatak da stvori motocikl potpuno napravljen od titanijuma. Ransom je imao za cilj da prikaže neuporedivo umeće i zanatstvo u industriji motocikala.
Srce ovog revolucionarnog motocikla je modifikovani agregat s druge generacije Suzukija Hayabuse motor, koji se može pohvaliti oko 200 KS. Skoro sve komponente, uključujući zapanjujuće zakrivljeni cevasti okvir i čvrstu zadnju viljušku inspirisanu MotoGP dizajnom, pedantno su izrađene od titanijuma. Zadnja viljuška, blago proširena i dizajnirana za optimalne performanse u krivinama, takođe je konstruisana od zakrivljenih titanijumskih cevi.
Među izuzetnim karakteristikama ovog motocikla je prilagođeni izduvni sistem od titanijuma 4-u-2-u-1-u-2. Sa preko 130 delova samo na glavnim cevima, ovakva postavka je neosporno istaknut element.
Motomagazin.rs