Od 2014. godine, V6 turbo motori u F1 koriste male pretkomore kako bi mogli da rade sa siromašnijim smešama goriva bez gubitka performansi. Sada se ista tehnologija Valvijet priprema za širu primenu.
Očekuje se da će tehnologija biti spremna za upotrebu u običnim automobilima u roku od četiri do pet godina, ali će cena takvih motora biti viša. Da bi sistem radio u standardnom benzinskom motoru, koristi se pretkomora.
Reč je o malom prostoru na vrhu motora, u kojem se najpre pali deo smeše goriva. Kroz male, precizno raspoređene otvore, plamen se zatim širi u glavni cilindar i pali veću, razređenu smešu. Rezultat je brže i ujednačenije sagorevanje – nešto što je inače teško postići kada je smeša siromašna.
U Formuli 1 visoke emisije azotnih oksida nisu problem, ali za putničke automobile tehnologija mora da se prilagodi kako bi ispunila stroge propise o emisijama. Valvijet je osmislio rešenje na kojem rade i druge kompanije.

Valvijet je razvio aktivnu pretkomoru koja dobija sopstvenu smešu goriva, savršeno izbalansiranu za optimalno izgaranje, prenosi Automobile Magazine. Aktivna pretkomora omogućava da motor ima glatko i stabilno sagorevanje čak i u praznom hodu ili pri malom opterećenju – situacijama u kojima slični sistemi često posustaju.
Pametan nepovratni ventil kontroliše smešu i obezbeđuje da uvek ide iz pretkomore ka glavnom cilindru.
Sistem se sastoji od tri glavna dela: kompresora, mešača vazduha i goriva, te pretkomore koja ima sopstveni injektor i svećicu. Smeša u cilindru može da sadrži i do 50% recirkulacije izduvnih gasova (EGR), što bi inače značajno otežalo paljenje.
Međutim, zahvaljujući dugim plamenim mlazovima koji izbijaju iz pretkomore, sagorevanje ostaje ravnomerno, a testovi pokazuju 10-15% nižu potrošnju goriva.
Napredna tehnologija zahteva modifikovane glave cilindara i nekoliko dodatnih komponenti. Prema Valvijetu, to povećava cenu proizvodnje motora za nekoliko stotina evra po jedinici.