Volkswagen je predstavio treću generaciju svog SUV bestselera.
Danas je Tiguan jedan od najuspešnijih Volkswagenovih modela u svetu. Počev od 2007. i debija ovog modela, više od 7,6 miliona kupaca izabralo je ovaj kompaktni SUV.
Tehnološke inovacije ostvarene zahvaljujući MQB evo mehaničkoj platformi značajno unapređuju Tiguan u gotovo svakom aspektu, kažu u Volkswagenu. Novi hibridni pogoni sa potpuno električnim dometom od oko 100 km čine ovaj SUV efikasnijim nego pre.
Osim toga, punjenje putem naizmenične struje (AC) biće brže kod svih verzija eHybrida, a brzo punjenje putem jednosmerne struje (DC) premijerno se uvodi kao standard.
Dizajn potpuno digitalnog kokpita baziran je na MIB4, četvrtoj generaciji modularne platforme za infotejnment, pruža maksimalan nivo informacija i donosi brojne digitalne usluge i aplikacije u vozilo.
Koncept upravljanja je dosledan i dizajniran da bude intuitivan. Pored toga, novi sistemi poput pneumatske masažne funkcije na prednjim sedištima ili IQ.LIGHT HD matrix farovi, koji se prvi put koriste u Tiguanu, potiču iz SUV modela Touareg.
Novi adaptivni sistem kontrole ogibljenja DCC Pro2 maksimalno unapređuje udobnost i dinamičnost u vožnji. Osim toga, najnovija generacija sistema asistencije pri parkiranju (Park Assist) automatizuje vožnju unazad i napred prilikom parkiranja.
Kompaktni SUV potpuno je redizajniran. Posebno upečatljiv i karakterističan je prednji deo vozila koji svoju dinamičnu pojavu duguje veoma plitko postavljenim LED farovima i staklom sa horizontalnom LED trakom.
Maska hladnjaka sada se prostire i na bočne strane branika, gde otvori obezbeđuju optimalno usmeravanje vazduha.
Prednji deo je čistog dizajna i naglašava činjenicu da je koeficijent otpora sada dodatno smanjen sa 0,33 na 0,28. Siluetu karakterišu prošireni blatobrani (u kombinaciji sa točkovima do 20 inča).
Nova horizontalna LED traka takođe daje poseban izgled zadnjem delu Tiguana.
Enterijer Tiguana donosi potpuno novi koncept i dizajn. Akcenat je stavljen na materijale i izradu po najvišim standardima.
Osim toga, novi kokpit je intuitivan za upotrebu i čistih je linija. Moduli uključuju novi Digitalni Kokpit (digitalni instrumenti u tablet formatu sa premazom protiv refleksije), infotejnment ekran dijagonale do 38 centimetara (15 inča) sa potpuno novom strukturom menija i grafikom, novi head-up ekran (projektuje podatke na vetrobransko staklo) i novi multifunkcionalni Driving Experience prekidač sa integrisanim OLED ekranom.
Ovaj novi rotacioni kontroler na centralnoj konzoli između prednjih sedišta ima sopstveni ekran preko kog možete upravljati profilima u vožnji, jačinom zvuka ili bojama ambijentalnog osvetljenja.
Dodatno, brojne funkcije vozila i podešavanja infotejnment sistema sada lako možete podesiti na maternjem jeziku zahvaljujući novom sistemu IDA glasovne asistencije.
Zahvaljujući MQB evo platformi, Tiguanu su dostupne različite vrste pogonskih jedinica. Na primer, biće dostupni turbo dizel motori (TDI), turbo benzinski motori (TSI), “blagi” hibridni turbo benzinski motori (eTSI) i plug-in hibridni sistemi (eHybrid), koji će ubuduće biti nuđeni isključivo u kombinaciji s automatizovanim DSG menjačem.
Tu su dve plug-in hybrid opcije ukupne snage 204 “konja” (150 kW) i 272 KS (200 kW). Oni koriste bateriju kapaciteta 19,7 kWh koja obezbeđuje čisto električni režim vožnje do 100 km.
Pored njih, kupci mogu da računaju i na dva “blaga” hibrida sa 1.5 turbo-benzincem sa 4 cilindra i 48-voltnim električnim sistemom. Tehnologija deaktivacije cilindara omogućava “krstareću” vožnju sa samo 2 cilindra u funkciji.
Treća generacija Tiguana nudi i turbo-dizel opcije. U pitanju je 4-cilindarski 2.0 agregat u verzijama sa 204 KS (150 kW) i 265 KS (195 kW).
Kao i kod Volkswagen ID modela i novog Passata, pozicija menjača će ubuduće biti promenjena putem prekidača sa desne strane upravljača sa intuitivnim principom rada.
Prekidač se pomera unapred na “D” za vožnju i unazad na “R” za vožnju u rikverc, dok se ručna kočnica aktivira pritiskom na bok prekidača. Svi modeli Tiguana dodatno imaju i komande iza upravljača.
Novi Tiguan je sada duži za otprilike tri centimetra. Visina, širina i međuosovinsko rastojanje ostaju praktično identični prethodnom modelu.
Kapacitet prtljažnika nove generacije pokazuje koliko je dobro iskorišćen prostor: iako je SUV samo malo duži, kapacitet prtljažnika je povećan za 37 litara na 652 litra (kada je utovaren do visine naslona zadnjeg sedišta).
Novi model stiže u prodajne salone 2024. godine, do kada će biti poznata i cena.
B92.