Nakon nekoliko najava kojima je zagolicao maštu ljubitelja automobila, korejski proizvođač je otkrio svoj novi električni model Inster, koji je pre svega namenjen urbanom okruženju.
Dizajn vozila kombinuje futuristički izgled, sa prostranim enterijerom u maloj SUV karoseriji.
Hyundai se pohvalio sofisticiranim paketom tehnologija, koje pružaju bezbednu vožnju, brzo punjenje i, kako tvrde, najbolji potpuno električni domet u svom segmentu (A-SUV), čak do 355 km.
Hyundai Inster se nadovezuje na dizajnersko nasleđe Caspera, modela sa benzinskim motorom, proizvedenim samo za Korejsko tržište, predstavljenog 2021.
Evolucija dizajna novog EV je naglašena produženom karoserijom i međuosovinskim rastojanjem kako bi se obezbedilo više unutrašnjeg prostora i unapredila udobnost u vožnji na neravnom putu.
Svojim proširenim dimenzijama (dužina: 3.825, širina: 1.610, visina: 1.575 mm; međuosovinsko rastojanje: 2.580 mm), Inster je pozicioniran između tradicionalnih potkompaktnih gradskih automobila A segmenta i većih kompaktnih modela B segmenta.
Ovakva pozicija obezbeđuje lako manevrisanje i upotrebu u urbanim sredinama, koje kupci i očekuju, zajedno sa poboljšanom praktičnošću i fleksibilnošću zahvaljujući prostranom enterijeru i povećanom kapacitetu prtljažnog prostora (280 litara; do 351 litar sa zadnjim sedištima koja se pomeraju).
Kompaktne dimenzije čine Inster idealnim za gradsku vožnju, kao i prilikom parkiranja.
Kada je reč o dizajnu spoljašnjosti, ističu se njegova LED dnevna svetla i pokazivači pravca sa “piksel” grafikom, te zadnja svetla i branici.
Automobil se vizuelno prepoznaje i po projekcionim prednjim svetlima i dvobojnom eksterijeru sa kontrastnim crnim krovom.
U ponudi će biti čelične felne sa poklopcima od 15 inča, alu felne od 15 inča ili felne od lake legure prečnika 17 inča.
Unutra auto nudi poboljšanu tehnologiju i udobnost sa digitalnom instrument tablom dijagonale 10,25 inča, sa infotejnment ekranom osetljivim na dodir takođe od 10,25 inča, sa navigacijom i opcijom za bežično punjenje.
Dizajn enterijera takođe ima prilagodljive ukrase na gornjem delu vrata kako bi vlasnici mogli da dodatno personalizuju svoje vozilo.
Unutrašnjost nudi raznovrsnost i prostranost. Sva sedišta se po potrebi mogu potpuno preklopiti, uključujući i vozačevo, radi poboljšanja fleksibilnosti.
Dostupne su i opcije grejanja prednjih sedišta i volana. Zadnja klupa, na kojoj ima mesta za dvoje odraslih putnika, može se podeliti u odnosu 50:50, a sedišta imaju i opciju pojedinačnog kliznog pomeranja napred-nazad, kao i promene nagiba naslona.
Izbor boja uključuje Atlas White, Tomboy Khaki, Bijarim Khaki Matte i Unbleached Ivory, kao i nekoliko novih nijansi, kao što su Sienna Orange Metallic, Aero Silver Matte, Dusk Blue Matte, Buttercream Yellow Pearl i Abyss Black Pearl.
Neke boje eksterijera biće dostupne u dvobojnim kombinacijama sa kontrastnim crnim krovom.
Automobil je u osnovnoj verziji opremljen baterijom kapaciteta 42 kWh. Inster je takođe dostupan sa baterijom dužeg dometa od 49 kWh kao opcijom.
Obe varijante koriste jedan elektromotor koji isporučuje 71,1 kW (97 KS) u osnovnoj verziji, a 84.5 kW (115 KS) u automobilu dugog dometa. Oba motora proizvode po 147 Nm obrtnog momenta.
Projektovanim dometom od 355 km (WLTP) sa jednim punjenjem za model dugog dometa, Inster prema rečima proizvođača “redefiniše mogućnosti malog gradskog EV-a, pružajući fleksibilnost sa procenjenom potrošnjom energije od 15,3 kWh/100 km”.
Kada se koristi DC punjač velike snage od 120 kW, Inster može da se napuni od 10 do 80 procenata za otprilike 30 minuta, pod optimalnim uslovima.
Auto takođe dolazi standardno opremljen sa ugrađenim punjačem od 11 kW, dok su na raspologunju sistem za grejanje baterije i toplotna pumpa visoke efikasnosti.
Eksterna i interna funkcija Vehicle-to-Load (V2L) obezbeđuje napajanje spoljnih uređaja (110V/220V), omogućavajući dvosmerno punjenje bez potrebe za dodatnom opremom.
Ovo omogućava kupcima da slobodno koriste ili pune svoje uređaje kao što su električni bicikli, skuteri i oprema za kampovanje.
Stiže i Inster Cross
Inster će ovog leta biti prvo ponuđen u Koreji, zatim u Evropi, na Bliskom Istoku, u Aziji i u regionu Pacifika.
Većina opreme i tehnologije će biti ugrađena kao standardna, sa poboljšanom praktičnošću i dizajnerskim karakteristikama dostupnim opciono.
Specifikacije i podaci o cenama će biti poznati pred lansiranje.
Dodatna varijanta, nazvana Inster Cross će se pridružiti u budućnosti, sa robusnijim dizajnom fokusiranim na vreme provedeno u prirodi. Detalji o ovom vozilu će biti objavljeni naknadno.
B92.