9. Aprila 2024.

Stellantis predstavlja 36 narednih modela

Stellantis planira da lansira 36 novih modela u narednih nekoliko godina, koje potpisuju Alfa Romeo, Citroen, DS, Fiat, Jeep, Lancia i Opel. Nekima od njih već znamo imena, dok su drugi još uvek obavijeni velom misterije. Juče su svi bili prisutni u Heritage Hubu u Torinu, gde je sačuvana prošlost Abartha, Fijata i Lancije.

Mesto bogato istorijom koje ilustruje budućnost Grupe, napravljeno od u suštini električnih modela, gde će elektrifikacija igrati važnu ulogu. Pored menadžera različitih brendova, na događaju je bilo prisutno i oko 300 dilera. Nije objavljena nijedna fotografija i verovatno su pametni telefoni bili zaštićeni, ali znamo šta je prikazano.

Mnogi modeli su sada spremni da uđu na liste proizvođača, bilo da se radi o novim modelima, restilizacijama ili novim motorima.

Po abecednom redu počinjemo sa Abarthom 600e, najmoćnijim serijskim automobilom sa znakom akrepa, koji potiče od njegovog Fiaovog kolege i ima mehaničke modifikacije, pre svega električni motor od 240 KS.

Alfa Romeo Milano, prvi električni automobil marke, takođe prisutan u Heritage Hubu u „mild“ hibridnoj verziji, takođe će imati svoju svetsku premijeru 10. aprila.

Tri nova Citroenova modela: novi C3, koji je već viđen uživo pre izvesnog vremena, u pratnji novog C3 Aircrossa i blage hibridne verzije C4, predstavljene pre nešto više od mesec dana. Predstavljen je i električni DS4.

Fiat je predstavio Pandinu, tehnološko ažuriranje Pande, neophodno da bi italijanski bestseler bio usaglašen sa evropskim propisima o pomoći vozaču. Prati ga blagi hibrid Fiat 600.

Blagi hibrid će biti predviđen i za novu Lanciju Ypsilon, takođe prisutnoj u električnoj izvedbi, i za Jeep Avenger 4xe, sa pogonom na sve točkove.

Pojavio se i novi Opel Frontera koji će zameniti Crossland. A nova generacija Grandlanda, spremna da napravi veliki iskorak ka električnom putu. Peugeot 208, 3008 i 5008 BEV upotpunjuju listu.

Pominje se 14 modela, dok preostalih 22 nema. Pitanje se postavlja „koji su to modeli“? Jedan od njih je i električni Fiat Panda, koji bi trebalo da bude predstavljen 11. jula. Da li će ličiti na koncept predstavljen krajem februara? Ko zna, ali znamo da će to biti urbani krosover, mehanički povezan sa novim Citroenom C3. Uzimajući u obzir druge prototipove objavljene pre nešto više od mesec dana, porodici Panda je predodređeno da raste, kao i 500, prihvatajući nove i drugačije modele.

Lancia Ypsilon je već pomenuta, ali u Heritage Hubu prisutni su mogli da vide sportsku verziju HF, opremljenu istim pogonskim sklopom kao i Abarth 600e. Nova Lancia Gamma, vodeći model kompanije koji treba da stigne 2026. godine, dve godine pre nove Delte, možda je bila prikazana u formi koncepta.

Alfa Romeo se umesto toga sprema da lansira, 2025. i 2026. godine, nove generacije Stelvija i Giulije. Električni, bazirani su na platformi STLA Large, koju je prvobitno nosio Dodge Charger Daytona, koja takođe može da primi termičke i elektrifikovane motore.

Zatvarajući Stellantisovu premijum diviziju, 2025. će takođe doći do premijere modela DS 8, vodećeg modela francuskog brenda. Sledeće godine na red će doći nova generacija DS-a 3, koju pokreću isključivo elektromotori.

Iste godine (ili krajem 2025), očekuje se da će novi Jeep Compass debitovati, zasnovan na platformi STLA Medium proizvedenoj, po svoj prilici, u fabrici Melfi, pored Opel Mante, estetski sličnom DS-u 8. Međutim, izgleda da je projekat stavljen na čekanje.

Ostalo je samo 10 modela, ukupno 24, što je još 12. S obzirom na nedostatak tizera, u ovom trenutku ne znamo šta će još Stellantis smisliti u budućnosti. Jedan od njih je verovatno i hibridni Fiat 500 na bazi električne verzije. Za više detalja ćemo saznati kad Stellantis opet reši da „urbi et orbi“ podeli informacije.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare