Stellantis planira da izazove niskobudžetne auto-brendove, kao što je Dacia, jeftinim automobilima iz novog zajedničkog preduzeća sa kineskim proizvođačem automobila Leapmotor.
Stellantis je prošlog oktobra uložio 1,5 milijardi evra u 21 odsto udela u firmi Leapmotor, a dve kompanije su formirale zajedničko preduzeće pod nazivom Leapmotor International, u kome Stelantis ima 51 odsto udela.
On daje Stellantisu ekskluzivna prava za proizvodnju, izvoz i prodaju Leapmotor proizvoda van Kine, piše Automotive News Europe.
Sve počinje sa malim električnim automobilom T03, koji će se ove godine sklapati od gotovih komponenti u Poljskoj.
Ostala tržišta uključuju Bliski istok, jugoistočnu Aziju i Latinsku Ameriku.
Partnerstvo daje Stellantisu alate da se takmiči na kineskom automobilskom tržištu, najvećem na svetu, nakon nekoliko teških godina u kojima su brendovi kao što su Peugeot i Citroen izgubili većinu svog tržišnog udela u Kini, a Jeep obustavio proizvodnju u toj zemlji.
Sredinom prošle decenije, PSA grupa, sada deo Stellantisa, prodavala je više od 700.000 automobila godišnje u Kini.
U početku će glavni proizvodi marke Leapmotor za Evropu biti mali automobil T03 i C10 (SUV dužine 4.750 mm), koji će navodno biti dostupan u EV i hibridnim verzijama.
Očekuje se da će C10 i T03 dobiti sertifikat EU do sredine juna. Još dva mini automobila su u razvoju i planirana su za lansiranje nakon 2024.
Dugoročno, Leapmotor će pokriti različite segmente sa SUV-ovima i krosoverima, a svi modeli će biti dostupni u verzijama sa desnim volanom.
T03 navodno ima domet od 280 kilometara i motor od 70 kW. Biće velika konkurencija modelu Dacia Spring Electric.
Pretpostavlja se da bi ovaj automobil u Evropi mogao da košta oko 20.000 evra.
SUV C10 ima dve verzije – čisto električnu i električnu sa SUS motorom koji služi kao generator struje za povećanje dometa.